- Szczegóły
- Administrator
- Kategoria: Cyfrowe lustrzanki
- Odsłony: 3668
Canon zaprezentował EOS R5 i EOS R6 – dwa najnowsze i najbardziej zaawansowane pełnoklatkowe bezlusterkowce z serii EOS R z mocowaniem obiektywów RF. EOS R5 posiada nową 45-megapikselową matrycę CMOS i osiąga szybkość zdjęć seryjnych do 20 kl./s (migawka elektroniczna). Jest również pierwszym bezlusterkowcem w historii z możliwością nagrywania filmów 8K/30p i 4K/120p wewnętrznie na karty pamięci. Z kolei EOS R6 wyposażono w matrycę 20,1 MP, tryb seryjny do 20 kl./s i nagrywanie wideo 4K/60p i Full HD/120p.
Zdefiniowany na nowo
Technologia matrycy CMOS nowej generacji w połączeniu z wysokiej jakości obiektywami RF pozwala użytkownikom uchwycić obrazy o wyjątkowej szczegółowości, także przy najwyższych prędkościach zdjęć w serii. EOS R5 i EOS R6 pozwalają fotografować z szybkością nawet do 20 kl./s przy użyciu elektronicznej migawki z pełną automatyczną ekspozycją (AE) i śledzeniem ostrości (AF). Dzięki temu użytkownicy mogą być pewni, że rejestrując zdjęcia czy materiały wideo w najwyższej jakości i w dowolnej lokacji, mogą pracować zupełnie bezgłośnie. Migawka z elektroniczną i mechaniczną pierwszą kurtyną zapewnia również szybkie zdjęcia seryjne do 12 kl./s1.
Po raz pierwszy w historii serii EOS, aparaty EOS R5 i EOS R6 wyposażono w 5-osiową wewnętrzną stabilizację obrazu (IBIS), która ogranicza drgania obrazu wideo nagrywanego „z ręki” i pozwala fotografować na dłuższych czasach naświetlania. Technologia IBIS została zaprojektowana tak, aby współpracować ze stabilizacją obrazu w obiektywach RF, przez co zarówno soczewki obiektywów, jak i matryca w korpusie działają jednocześnie, korygując obraz w płaszczyznach „pitch” i „yaw”, podczas gdy stabilizacja sensora odpowiada za osie X-Y w płaszczyźnie „roll”. Ten inteligentny system Canon umożliwia stabilizację obrazu nawet do 8-stopni EV , co czyni go najlepszym systemem stabilizacji na świecie2.
Duża średnica mocowania obiektywów RF (54 mm) sprawia, że światło pada na całą matrycę nawet przy ruchu sensora podczas stabilizacji. Dodatkowo, dzięki dużym soczewkom, ruch systemu stabilizacji w korpusie jest łatwiejszy i umożliwia wybranym obiektywom RF (także tym bez stabilizacji optycznej IS), takim jak RF 85 mm F1.2L USM czy RF 28-70 mm F2L USM, osiągnięcie podobnej 8-stopniowej2 stabilizacji obrazu.
Stabilizacja matrycy działa również w połączeniu z obiektywami EF (obsługującymi stabilizację optyczną IS) podpiętymi do EOS R5 i EOS R6 za pomocą adaptera. IBIS współpracuje z obiektywami EF, zapewniając korekcję w płaszczyźnie „roll” i osi X-Y. Obiektywy EF bez optycznej stabilizacji (IS) skorzystają ze stabilizacji matrycy.
Utrzymanie ostrości
EOS R5 i EOS R6 są napędzane procesorem DIGIC X – tym samym zaawansowanym układem znanym z najbardziej profesjonalnej lustrzanki Canon EOS-1D X Mark III. Poza szybkością obsługi, procesor odpowiada także za niezawodność działania systemu ostrości Dual Pixel CMOS AF II, który jest teraz jeszcze bardziej precyzyjny i pewny, nawet w najtrudniejszych warunkach oświetleniowych. To najszybszy na świecie AF, który ustawia ostrość w zaledwie 0,05 sekundy , a w modelu EOS R5 może ją ustawiać nawet przy ekspozycji -6EV . Jeszcze lepsze wyniki osiąga EOS R6, który jest pierwszym aparatem EOS oferującym minimalną wartość EV dla AF -6.5EV4, .
System automatycznej regulacji ostrości iTR AF X AF został zaprojektowany z wykorzystaniem algorytmów głębokiego uczenia AI, przez co tryb wykrywania twarzy/oczu działa z niespotykaną dotąd precyzją (ostre obiekty nawet podczas nieprzewidzianego poruszania się i fotografując z małą głębią ostrości), a autofokus „zapamiętuje” i śledzi obiekt nawet, jeśli postać odwróci się na chwilę.
Zaawansowany system AF oparty o algorytmy głębokiego uczenia rozpoznaje twarze i oczy ludzi, a dodatkowo także koty, psy i ptaki – zarówno w trybie fotografowania, jak i filmowania. EOS R5 i EOS R6 utrzymują precyzyjne ustawianie ostrości oraz śledzenie niezależnie od wielkości obiektu, postawy czy kierunku twarzy, wspomagając użytkownika w utrwalaniu nawet najbardziej nieprzewidywalnych obiektów.
Inteligentne opcje łączności
Dzięki wbudowanemu modułowi Bluetooth i Wi-Fi, EOS R5 (5 Ghz Wi-Fi ) i EOS R6 (2,4 Ghz Wi-Fi6) można łatwo połączyć ze smartfonem i siecią, umożliwiając szybkie udostępnianie plików i transfer FTP/FTPS. Ta funkcja pozwala również na zdalne sterowanie aparatami za pomocą aplikacji Camera Connect i EOS Utility, podłączonych do komputera PC lub Mac za pośrednictwem Wi-Fi lub szybkiego złącza USB 3.1 Gen 2. EOS R5 i EOS R6 obsługują także automatyczne przesyłanie plików z urządzenia na platformę chmurową image.canon – w celu łatwego udostępniania czy drukowania zdjęć, ale także integracji z popularnymi platformami w chmurze tj. Google Photos czy Adobe Cloud7.
EOS R5: Bez kompromisów
EOS R5 to najbardziej zaawansowany technologicznie bezlusterkowiec EOS w historii. Oferuje najwyższą rozdzielczość obrazu spośród wszystkich aparatów EOS z wymienną optyką, a w połączeniu z procesorem DIGIC X, matrycą CMOS i obiektywami RF daje obraz o niespotykanej dotąd szczegółowości. Do 100 proc. pokrycia AF z 5940 wybieranymi punktami autofokusa i zakresem ISO 100-51,200 pozwalają zachować ostrość fotografowanych obiektów nawet w skrajnie słabym świetle. Magnezowy korpus jest odporny na warunki atmosferyczne, a dodatkowy backup zdjęć i filmów gwarantuje podwójne gniazdo na karty pamięci, które obsługują standard CFexpress i SD UHS II.
Profesjonalni twórcy wideo mogą rejestrować wewnętrznie materiały filmowe RAW 8K 12-bit przy zapisie na pełnej matrycy, uzyskując prawdziwie kinowy efekt z ciągłym śledzeniem AF oczu i twarzy u ludzi i zwierząt. EOS R5 ustanawia także nowe standardy dla twórców filmujących w rozdzielczości 4K. Aparat pozwala nagrywać w rozdzielczości 4K DCI (pełna klatka) i 4K UHD w 120p (119,88 kl./s) 10-bit/ 4:2:2, dając ogromne możliwości w rejestrowaniu wysokiej rozdzielczości filmów, z płynnym slow-motion i pełnym śledzeniem autofokusa. Dostępny jest także specjalny tryb 4K HQ, który rejestruje niewiarygodne szczegóły z szybkością klatek do 30p, dzięki wewnętrznemu nadpróbkowaniu materiału 8K.
• Wewnętrzne nagrywanie wideo 8K RAW do 29,97 kl./s (bez cropa)
• Wewnętrzne nagrywanie wideo 8K do 29,97 kl./s (bez cropa) w Canon Log 10-bit 4:2:2 (H.265) lub 10-bit HDR PQ (H.265) 4:2:2
• Wewnętrzne nagrywanie 4K do 119,88 kl./s (bez cropa) 10-bit Canon Log 4:2:2 (H.265) lub 4:2:2 10-bit HDR PQ (H.265)
• 4:2:2 10-bit w Canon Log lub 4:2:2 10-bit na wyjściu HDR PQ przez HDMI przy 4K 59,94 kl./s.
Zgodnie z oczekiwaniami użytkowników, na tylną ściankę EOS R5 powrócił – znany z poprzednich modeli lustrzanek – wielofunkcyjny joystick, służący m.in. do wybierania pól ostrości, który można teraz stosować alternatywnie do przeciągania AF po 3,2-calowym, odchylanym ekranie dotykowym (2,1 mln punktów). Dzięki technologii Dual Pixel RAW możliwa jest korekta ostrości i kontrastu w tle oraz zmiana parametrów oświetlenia (np. portretów) nawet po wykonaniu zdjęcia – co dodatkowo zwiększa możliwości twórcze. 0,5-calowy elektroniczny wizjer (EVF) o z rozdzielczości 5,76 miliona punktów odświeża się z częstotliwością 120 kl./s, dając zadziwiająco realistyczny podgląd kadru, porównywalny z wizjerem optycznym.
EOS R6: wszechstronna doskonałość
EOS R6, podobnie jak EOS R5, oferuje ogromne możliwości systemu EOS R, zapewniając niespotykaną w swojej klasie szybkość seryjną zdjęć przy wykorzystaniu pełnoklatkowego sensora. EOS R6 jest wszechstronnym aparatem znacznie przekraczającym wymagania entuzjastów i średniozaawansowanych profesjonalistów, niezależnie od rodzaju wykonywanej fotografii czy twórczości wideo. Fotografowie sportowi i amatorzy dzikiej przyrody mogą z łatwością uchwycić szybkie ruchy, korzystając z prędkości do 20 klatek na sekundę1, elastyczności ostrzenia dzięki 6072 wybieralnym punktom AF oraz z trybów automatycznego śledzenia twarzy, oczu i zwierząt w oparciu o algorytmy głębokiego uczenia. Matryca CMOS o rozdzielczości 20,1 megapiksela łączy te same zalety i możliwości technologiczne, jakie znajdziemy w aparacie EOS-1D X Mark III, oferując także zakres czułości ISO 100-102 400. W efekcie użytkownicy zyskują ogromne możliwości tworzenia niezaszumionych obrazów w wymagających warunkach oświetleniowych (np. podczas wesel czy imprez w ciasnych pomieszczeniach).
EOS R6 pozwala filmować w rozdzielczości 4K UHD z prędkością do 59,94 kl./s, (nadpróbkowanie obrazu 5,1K), a także w Full HD 120p z pełnym wsparciem śledzenia AF. Podczas filmowania można korzystać z przydatnej funkcji zebry, która wspiera ustawienia optymalnej ekspozycji i pozwala uniknąć przepaleń w jasnych partiach kadru. Dzięki opcji wewnętrznego nagrywania 8-bit H.264 lub 10-bit YCbCr 4:2:2 H.265 i Canon Log użytkownicy mogą cieszyć się także najwyższą elastycznością obrazu w postprodukcji.
Elektroniczny wizjer EVF o przekątnej 0,5 cala i rozdzielczości 3,69 miliona punktów (maksymalna częstotliwość odświeżania do 120 kl./s) do minimum redukuje opóźnienia podczas serii, przez co EOS R6 idealnie sprawdzi się także w fotografii sportowej czy ekstremalnej. 3-calowy ekran LCD o przekątnej 1,62 miliona punktów zachęca do poszukiwania kadrów wykonywanych z niestandardowego kąta widzenia, a podwójny slot kart pamięci umożliwia użytkownikom bezpieczny zapis i backup na 2 kartach SD UHS II (nagrywanie na obu kartach jednocześnie lub z możliwością nagrywania w różnych formatach).
Trzy nowe akcesoria do aparatów EOS
Bateria LP-E6NH
Nowa bateria o dłuższej żywotności dostarczana z EOS R5, EOS R6 jest dodatkowo kompatybilna ze wszystkimi aparatami, które wykorzystują baterie LP-E6. LP-E6NH to bateria osiągająca 2130 mAh, która jest nawet do 14% bardziej wydajna. Nowa bateria zastępuje model LP-E6N.
Battery grip BG-R10
Opcjonalny grip umożliwia dłuższą pracę aparatów EOS R5 i EOS R6 i jest niezastąpionym narzędziem podczas pracy na długich sesjach i planach zdjęciowych – np. w przypadku fotografów ślubnych, dzikiej przyrody i reporterów pracujących w terenie. Nowy uchwyt umożliwia użytkownikom zasilanie za pomocą dwóch baterii (LP-E6/N/NH), a dodatkowo zapewnia wygodną i łatwiejszą zmianę orientacji kadru w poziomie/pionie.
Transmiter WFT-R10
Kompatybilny z EOS R5 bezprzewodowy przekaźnik danych Wi-Fi, wyposażony w anteny MIMO 2x2 dla szybszej transmisji danych i większego zasięgu. WFT-R10 oferuje również usprawniony zapis sieciowy na zabezpieczonym serwerze SFTP przez Wi-Fi z szybkością zgodną ze standardem Gigabit Ethernet.
Canon zaprezentował dziś także cztery nowe obiektywy serii RF, dwa extendery oraz drukarkę fotograficzną serii imagePROGRAF PRO (A3+):
• RF 85 mm F2 MACRO IS STM,
• RF 600 mm F11 IS STM,
• RF 800 mm F11 IS STM,
• RF 100-500 mm F4,5-7,1 L IS USM,
• Extender RF 1,4x,
• Extender RF 2x,
• imagePROGRAF PRO-300.
Ceny i dostępność
Rekomendowane ceny detaliczne w Polsce i dostępność:
• EOS R5: 20649,99 zł (start sprzedaży – koniec lipca 2020 r.)
• EOS R6: 12389,99 zł (start sprzedaży – koniec sierpnia 2020 r.)
• LP-E6NH: 519,99 zł (start sprzedaży – koniec lipca 2020 r)
• BG-R10: 1879,99 zł (start sprzedaży – koniec lipca 2020 r.)
• WFT-R10B: 6029,99 zł (start sprzedaży – koniec lipca 2020 r.)
Cechy kluczowe:
EOS R5: EOS R6:
Matryca pełnoklatkowa 45 MP Matryca pełnoklatkowa 20.1 MP
Zdjęcia seryjne do 20/12 kl./s Zdjęcia seryjne do 20/12 kl./s
Stabilizacja matrycy (IBIS) do 8 stopni Stabilizacja matrycy (IBIS) do 8 stopni
Dual Pixel CMOS AF II Dual Pixel CMOS AF II
ISO 100-51,200 ISO 100-102,400
Filmowanie 8K/30p 12-bit Filmowanie 4K 60p 10-bit, Full HD 120 kl./s
Wizjer elektroniczny 5.76 mln punktów Wizjer elektroniczny 3.69 mln punktów
Ekran odchylany LCD 3.2 cala/2.1 miliona punktów Ekran odchylany LCD 3 cale/1.62 miliona punktów
Dwa sloty kart (1x CFexpress, 1x SD UHS II) Dwa sloty kart (2x SD UHS II)
Górny wyświetlacz i wielofunkcyjny joystick AF Wielofunkcyjny joystick AF
Wbudowany moduł Wi-Fi 5Ghz z możliwością podłączenia opcjonalnego transmitera WFT-R10 Wbudowany moduł Wi-Fi 2.4Ghz i FTP
Bluetooth Bluetooth
Ładowanie i zasilanie przez USB PD-E1 Ładowanie i zasilanie przez USB PD-E1
Waga: korpus 650g (738g z baterią i kartą pamięci). Waga: korpus 598g (690g z baterią i kartą pamięci).
- Szczegóły
- Administrator
- Kategoria: Cyfrowe lustrzanki
- Odsłony: 3750
Firma Nikon zaprezentowała swoją nową sztandarową lustrzankę cyfrową D6. Ten fenomenalny pełnoklatkowy aparat jest odpowiedzią na potrzeby profesjonalistów, którzy nie chcą pozostawić nic przypadkowi, niezależnie od tego, czy fotografują aktualne wydarzenia czy międzynarodowe rozgrywki sportowe.
Dzięki najbardziej zaawansowanemu jak dotąd systemowi AF firmy Nikon i szybkiemu przesyłaniu obrazu w czasie rzeczywistym aparat D6 zapewnia profesjonalistom nieograniczoną swobodę tworzenia i wykonywania pracy. Nowy system AF jest szybszy niż kiedykolwiek wcześniej. Układ 105 pól krzyżowych z możliwością wyboru zapewnia 1,6x większą gęstość pokrycia kadru niż w modelu D5, a tym samym osiąga zupełnie nowy poziom precyzji. Ponadto, system AF ma niezrównaną skuteczność śledzenia w nawet najtrudniejszych warunkach oświetleniowych i gwarantuje wyjątkową dokładność ustawiania ostrości. Poszerzone możliwości wyboru pola AF z grupy pozwalają użytkownikom na optymalizowanie konfiguracji AF do każdego zadania, tak aby uzyskać lepszą ostrość ujęć z szybką akcją.
Wbudowane łącza zapewniają najwyższą prędkość przesyłania danych w tej klasie aparatów, nie zmniejszającą się podczas fotografowania. Dzięki udoskonalonym procedurom roboczym, fotografowie mają większe możliwości wybierania najważniejszych zdjęć i nadawania im priorytetów przy przesyłaniu, dzięki czemu zyskują przewagę, gdy liczy się każda sekunda. Wyświetlacze o wyższej rozdzielczości zapewniają lepszą widoczność i czytelność. Ponadto, w aparacie D6 zastosowano tak samo solidny korpus, dzięki czemu model D5 zyskał tak dużą popularność wśród profesjonalistów.
PODSUMOWANIE NAJWAŻNIEJSZYCH CECH
• 105-polowy AF ustanawiający nowy standard w branży. 105 pól krzyżowych z możliwością wyboru, czułość AF do -4,5 EV w centralnym polu oraz -4 EV we wszystkich pozostałych polach. Wybór pola AF z grupy oraz większa liczba ustawień niestandardowych zapewniające niezrównane możliwości śledzenia. Ulepszony system rozpoznawania scenerii pozwala uzyskać wyższą precyzję ustawiania ostrości.
• Uchwyć najlepszy kadr. Aparat D6 pozwala użytkownikom wybrać początkowe pole AF podczas fotografowania w trybie automatycznego wyboru pola AF i nadać priorytet ustawianiu ostrości na oczach fotografowanej osoby podczas korzystania z automatycznego wyboru pola AF lub śledzenia 3D.
• Wyjątkowa szybkość i precyzja. Wykonuj zdjęcia seryjne z maksymalną prędkością 14 kl./s z pełnym AF/AE lub do 10,5 kl./s ze śledzeniem AE w trybie bezgłośnego fotografowania.
• Sztandarowa jakość zdjęć. Obiektywy z mocowaniem F. Pełnoklatkowa matryca CMOS o rozdzielczości 20,8 mln pikseli. Procesor przetwarzania obrazu EXPEED 6. Czujnik RGB o rozdzielczości 180 000 pikseli. Szeroki zakres czułości ISO 100–102400, z możliwością zwiększenia do ISO 3280000 lub zmniejszenia do ISO 50.
• Szybkie łącza wbudowane w aparat. Wi-Fi, Bluetooth oraz wbudowany odbiornik GPS. Łącze przewodowej sieci LAN jest zgodne ze standardem 1000BASE-T i zapewnia o ok. 15% szybszy transfer niż ceniony model D5.
• Wizjer optyczny o powiększeniu 0,72x z technologią OLED. Zapewnia szerokie pole widzenia i pozwala bez opóźnień, ostro zobaczyć każdy szczegół kadru. W wizjerze są wyświetlane wskaźniki pochylenia i przechylenia.
• Łatwiejsza praca. Szersze możliwości sprawdzania, wybierania i przesyłania najważniejszych zdjęć przy użyciu precyzyjnego monitora dotykowego o przekątnej 3,2 cala. Najważniejsze zdjęcia można umieścić na początku kolejki plików przesyłanych do komputera poprzez łącze LAN lub Wi-Fi.
• Wszechstronne gniazda kart pamięci. Dwa gniazda kart pozwalają na korzystanie z kart XQD i CFexpress – najszybszych, jakie są obecnie dostępne. Umożliwiają korzystanie z dużych prędkości odczytu, zapisu i przesyłania.
• Udoskonalona ergonomia. Wyświetlacze o wyższej rozdzielczości zapewniają lepszą widoczność i czytelność. Łatwy dostęp do najważniejszych gniazd, nawet podczas fotografowania z podłączonym przekaźnikiem bezprzewodowym.
• Wytrzymały i bezpieczny. Solidny korpus wytrzyma pracę w każdych warunkach. Ponadto, aparat D6 jest wyposażony w gniazdo blokady Kensington.
- Szczegóły
- Mirek
- Kategoria: Cyfrowe lustrzanki
- Odsłony: 10946
Firma Sony ogłosiła nowy, rewolucyjny aparat cyfrowy α9 (ILCE-9). Nowy α9 jest najbardziej zaawansowanym technologicznie i innowacyjnym aparatem, jaki powstał w całej historii firmy Sony. Jego możliwościom rejestracji i przetwarzania obrazu nie dorówna żaden inny aparat — bezlusterkowy, lustrzanka czy innego rodzaju.
Wielu imponujących możliwości nowego korpusu po prostu nie da się zapewnić w nowoczesnych lustrzankach cyfrowych. Za przykład może posłużyć tryb zdjęć seryjnych bez efektu znikającego obrazu w wizjerzeiii w tempie do 20 kl./siv, wyliczanie parametrów śledzenia AF/AE 60 razy na sekundę[x], minimalny czas otwarcia migawki 1/32 000 sekundyviii i wiele innych. Wszystkie te możliwości są zasługą pełnoklatkowego warstwowego przetwornika obrazu „stacked CMOS” Exmor RS™ — pierwszego tego rodzaju na świecie. Umożliwia on przetwarzanie danych nawet 20 razy szybciej niż poprzednie bezlusterkowe korpusy Sony z pełnoklatkową matrycą[xi]. Ta unikatowa matryca współpracuje z nowym, zmodernizowanym procesorem obrazu BIONZ X oraz układem o dużej skali integracji „Front-end LSI”, kompleksowo optymalizującym wydajność.
Należąca do największych w branży szybkość i innowacyjny tryb cichych zdjęćvii idą w parze z systemem ostrości opartym na 693 polach AF z detekcją fazy. Pokrywają one około 93% klatki, dzięki czemu niezawodnie utrwalane i śledzone są nawet najszybciej poruszające się obiekty.
Nowy korpus α9 jest także wyposażony w niewywołującą wibracji, w pełni elektroniczną, idealnie cichą migawkę niwelującą zniekształceniavii. Brak jakichkolwiek odgłosów jej pracy i przemieszczania lustra stanowi ogromną zaletę w każdych warunkach fotografowania, w których wymagane jest ciche działanie. Dla zapewnienia maksymalnej funkcjonalności i niezawodności aparat jest zasilany z nowego akumulatora typu Z, o pojemności 2,2 raza niż akumulatorów typu W. Użytkownik ma również do dyspozycji dwa gniazda na karty SD, z których jedno obsługuje karty klasy UHS-II. Dostępny jest również port sieci przewodowej Ethernet oraz cały szereg nowych ustawień, elementów sterujących i funkcji personalizacji — bardzo istotnych dla intensywnie korzystającego ze sprzętu profesjonalisty.
Nowy standard szybkości i dokładności ustawiania ostrości
Rekordowa szybkość nowego aparatu α9 to w pierwszym rzędzie rezultat połączenia nowego, 24,2-megapikselowegoii warstwowego przetwornika obrazu „stacked CMOS” Exmor RS z nowym procesorem BIONZ X i układem Front-end LSI.
Niezwykła wydajność tych podzespołów przyspiesza pomiar parametrów AF/AE i zmniejsza opóźnienie obrazu w wizjerze elektronicznym. Procesor i kompleksowy układ Front-end LSI umożliwiają ponadto powiększenie bufora na zdjęcia seryjne, dzięki czemu fotografując w zawrotnym tempie 20 kl./siv przy nieprzerwanym działaniu systemów AF/AE, można utrwalić maksymalnie 362 obrazy w formacie JPEGvi lub 241 w formacie RAWv.
Innowacyjny system AF aparatu jeszcze dokładniej śledzi skomplikowane i nieprzewidywalne ruchy obiektu. Umożliwia ponadto wyznaczanie danych potrzebnych do śledzenia AF/AE nawet 60 razy na sekundęx, niezależnie od stanu migawki i rejestracji klatki. Co więcej, wyzwolenie migawki w chwili wykonywania zdjęcia ani na moment nie powoduje zaniku obrazu[xii] w wizjerze elektronicznym, dzięki czemu przez cały czas dostępny jest podgląd na żywo fotografowanej sceny. Funkcja ta łączy zalety wizjera elektronicznego z ciągłością obserwacji której nie zapewni nawet najlepszy wizjer optyczny. Działa ona we wszystkich trybach fotografowania[xiii], również podczas zdjęć seryjnych z szybkością 20 kl./siv.
Dzięki 693 umieszczonym w płaszczyźnie ogniskowej polom AF z detekcją fazy, pokrywającym około 93% klatki, aparat zapewnia większą dokładność i niezawodność ustawiania ostrości na sceny, które mogłyby sprawić kłopot innym systemom. System Fast Hybrid AF — oparty na połączeniu szybkości pól AF z detekcją fazy i ich fantastycznej zdolności śledzenia ostrości z precyzją pól AF wykrywających kontrast — jest około 25% szybszy niż w aparacie α7R II, dzięki czemu umożliwia utrwalenie wszystkich obiektów w szybkim ruchu.
Profesjonalne możliwości kompaktowego korpusu
Nowy pełnoklatkowy aparat Sony zawiera szereg udoskonaleń, które składają się na prawdziwie profesjonalny standard obsługi.
Nowością w korpusie α9 jest jasny wizjer elektroniczny OLED Tru-Finder, którego wysoka rozdzielczość (Quad-VGA / około 3,686 mln punktów) umożliwia wyjątkowo dokładne i wierne ukazywanie szczegółów. Ma on najwyższą rozdzielczość ze wszystkich wizjerów w aparatach Sony α, a jego konstrukcja optyczna z dwustronną soczewką asferyczną pozwala uzyskać powiększenie 0,78x oraz nadzwyczajną ostrość aż po same rogi kadru. Wizjer ten zaopatrzony jest także w powłokę ZEISS® T*, która radykalnie zmniejsza poziom refleksów. Zawierająca fluor powłoka zewnętrznej soczewki przeciwdziała z kolei osadzaniu się zanieczyszczeń.
Obraz w nowym wizjerze ma dwukrotnie większą luminancję niż w wizjerze XGA OLED Tru-Finder aparatu α7R II, a uzyskiwany poziom jasności jest niemal taki sam jak rzeczywistej sceny. Zapewnia to fotografującemu możliwie najbardziej komfortową pracę. Aparat pozwala nawet na wybór szybkości odświeżania obrazu w wizjerze Tru-Finder: może ona wynosić 60 lub 120 kl./sxiii. Ta druga wartość idealnie sprawdza się podczas zdjęć szybkich akcji.
Aparat α9 wyposażony został w innowacyjny, 5-osiowy system stabilizacji obrazu. Umożliwia on wydłużenie czasu migawki o 5stopni EViv i wykorzystanie pełnego potencjału nowej matrycy nawet w trudnym oświetleniu. Efekt kompensacji można w bardzo prosty sposób zweryfikować w wizjerze lub na ekranie LCD: wystarczy wcisnąć do połowy spust migawki. Pozwala to dokładnie sprawdzać i stale kontrolować kompozycję ujęcia i jego ostrość.
Użytkownik korpusu α9 może również skorzystać z portu sieci przewodowej Ethernet, pozwalającego szybko i wygodnie przesyłać fotografie na wskazany serwer FTP. Funkcja ta bardzo przydaje się w takich zastosowaniach, jak fotografia studyjna, obsługa reporterska ważnych wydarzeń i imprez sportowych itp. Z myślą o bezpośrednim podłączaniu przewodów synchronizacji i zewnętrznych lamp błyskowych korpus wyposażony jest także w dedykowane złącze do synchronizacji.
Nowe funkcje przyspieszające działanie
Nowy aparat Sony α9 ma wiele nowych i zmodernizowanych funkcji, które ułatwiają i przyspieszają nastawianie ostrości w różnych sytuacjach. Wielofunkcyjny wybierak funkcyjny z tyłu aparatu pozwala łatwo przenosić ostrość w kadrze w trybach ustawiania ostrości „strefa”, „punktowy z wyborem czujnika” i „rozszerzany punktowy z wyborem czujnika” — wystarczy naciskać górną, dolną, lewą lub prawą część wybieraka. Nowy model umożliwia ponadto dotykowe nastawianie ostrości z użyciem tylnego ekranu LCD. Funkcja ta pozwala w prosty sposób ustawić lub przenieść ostrość na wybrane miejsce bądź obiekt.
Nowością w aparatach Sony z mocowaniem typu E są niezależne pokrętła trybu wykonywania zdjęć i trybu nastawiania ostrości oraz przycisk „AF ON” służący do bezpośredniego włączania systemu AF podczas wykonywania zdjęć albo nagrywania filmu.
Wśród pozostałych nowych możliwości na uwagę zasługuje „Rejestracja pola AF” — funkcja pozwalająca umieszczać w pamięci często używane strefy wyznaczania ostrości, a następnie przywracać je przez naciśnięcie przycisku z przypisaną odpowiednią funkcją. Do przycisku funkcji użytkownika można również przypisać określone ustawienia (ekspozycję, czas otwarcia migawki, tryb zapisu itp.), aby w razie potrzeby błyskawicznie je wybrać. Użytkownik może zapisać w pamięci punkt ostrości użyty uprzednio w układzie pionowym i poziomym, a następnie automatycznie wybrać go po zmianie orientacji aparatu.
Jeszcze większy poziom personalizacji zapewnia funkcja „Moje menu”: pozwala ona użytkownikowi samodzielnie stworzyć menu zawierające do 30 elementów, które w razie potrzeby będzie można błyskawicznie wybrać.
Dwukrotnie wydajniejszy akumulator, dwukrotnie większa pamięć
Źródłem energii w innowacyjnym aparacie α9 jest nowy akumulator Sony NP-FZ100. Ma on 2,2-krotnie większą pojemność niż akumulatory zasilające poprzednie pełnoklatkowe modele Sony serii, co przekłada się na znacznie dłuższy czas pracy.
Uwzględniając liczne opinie klientów, konstruktorzy nowego modelu wyposażyli go w dwa niezależne gniazda na karty pamięci, w tym jedno na nośniki UHS-II. Taka konfiguracja pozwala równolegle zapisywać te same dane na obie karty; użytkownik może również zdecydować się na rozdzielenie plików RAW i JPEG lub fotografii i filmów. Zapis filmów również może się odbywać na obu kartach równocześnie — na przykład w celu stworzenia kopii zapasowej lub bardziej efektywnego zarządzania danymi.
Duża czułość i szeroki zakres dynamiki
Unikatowa konstrukcja przetwornika obrazu modelu α9 stanowi szczytowe osiągnięcie technologii Sony. 24,2-megapikselowyii, pełnoklatkowy warstwowy przetwornik obrazu „stacked CMOS” jest wykonany w technologii BSI, umożliwiającej przechwycenie maksymalnej ilości światła i uzyskanie imponującego, wiernego obrazu. Przetwornik ten cechuje się również szerokim zakresem czułości ISO: od 100 do 51 200, rozszerzanym w razie potrzeby do 50–204 800[xiv]. Zapewnia to optymalną jakość obrazu i minimalny poziom szumów przy wszystkich ustawieniach.
Duże znaczenie dla jakości obrazu ma udoskonalony procesor BIONZ X. Przyczynia się on do zmniejszenia ilości szumów w górnym zakresie czułości. Ogranicza również konieczność obniżania czułości ISO w sytuacjach, w których wymagana jest najwyższa jakość obrazu.
Nowy aparat α9 obsługuje także 14-bitowy format RAW bez kompresji. Pozwala tym samym maksymalnie wykorzystać szeroki zakres dynamiczny matrycy.
Nagrywanie filmów 4K
Korpus α9 to również kamera wideo o bardzo dużych możliwościach. Urządzenie pozwala nagrywać obraz 4K (3840 x 2160p) przy wykorzystaniu pełnej szerokości pełnoklatkowego przetwornika[xv]. Podczas filmowania w tym formacie aparat odczytuje wszystkie piksele bez łączenia ich w grupy, a gromadzone w ten sposób dane 6K są następnie przekształcane na materiał 4K o wyjątkowej szczegółowości i głębi. Możliwe jest także nagrywanie w popularnym formacie Super 35mm.
Dodatkowo możliwe jest nagrywanie obrazu Full HD w tempie 120 kl./s przy przepływności do 100 Mb/s i ze śledzeniem ostrości. Takie nagranie można sprawdzać i montować w cztero- lub pięciokrotnie zwolnionym tempie, w rozdzielczości Full HD.[xvi]
Nowe akcesoria
Firma Sony wprowadziła też do oferty szereg nowych akcesoriów uzupełniających korpus α9. Należą do nich:
— Akumulator NP-FZ100: wydajny akumulator, około 2,2-krotnie bardziej pojemny niż. Zgodność z technologią InfoLITHIUM® daje możliwość podglądu stanu akumulatora na ekranie LCD, zarówno w postaci wskaźnika procentowego, jak i pięciopoziomowej ikony.
— Uchwyt do zdjęć w układzie pionowym VG-C3EM: ma takie samo działanie, sposób obsługi i wygląd jak sam aparat α9. Dwukrotnie wydłuża czas pracy bez ładowania i umożliwia ładowanie akumulatora przez łącze USB za pośrednictwem korpusu aparatu.
— Zestaw zasilacza akumulatorowego NPA-MQZ1K: zewnętrzny zasilacz, w którym źródłem energii są cztery akumulatory z serii Z. Urządzenie może też pełnić funkcję szybkiej ładowarki i jest dostarczane w komplecie z dwoma akumulatorami NP-FZ100.
— Przedłużacz uchwytu GP-X1EM: umożliwia pewniejsze trzymanie aparatu. Utrzymany jest w stylistyce korpusu α9.
— Muszla oczna FDA-EP18: muszla oczna z mechanizmem mocującym
— Ładowarka BC-QZ1: ładowarka z funkcją szybkiego ładowania. Umożliwia naładowanie jednego akumulatora z nowej serii Z w ciągu około 2,5 godziny.
— Szklany ochraniacz ekranu PCK-LG1: ochraniacz ekranu z twardego, odpornego na uderzenia szkła. Jest pokryty powłoką zapobiegającą powstawaniu plam i odcisków palców. Umożliwia użycie funkcji dotykowych i odchylanie wyświetlacza LCD.
Dostępność
Aparat z wymiennymi obiektywami α9 będzie do nabycia w Europie od czerwca.
[i] Stan na 19 kwietnia 2017 r.
[ii] Rozdzielczość efektywna, w przybliżeniu
[iii] W trybie migawki elektronicznej. Przy otworze przysłony mniejszym niż F11 (wartości F większej niż 11) nie działa śledzenie ostrości obiektu i wykorzystywane są pola wybrane dla pierwszej klatki. Przy dłuższych czasach otwarcia migawki zmiany obrazu będą wolniejsze.
[iv] Tryb zdjęć seryjnych „Hi”. Maksymalna liczba klatek na sekundę zależy od trybu zdjęć i używanego obiektywu. Informacji o zgodności obiektywów należy szukać na stronach pomocy technicznej firmy Sony.
[v] Tryb zdjęć seryjnych „Hi”, format RAW z kompresją, karta pamięci UHS-II. Testy Sony.
[vi] Tryb zdjęć seryjnych „Hi”, karta pamięci UHS-II. Testy Sony.
[vii] Ciche zdjęcia są możliwe po wybraniu ustawień „Typ migawki: Elektroniczna” oraz „Sygnały audio: Wyłączone”.
[viii] Czas otwarcia migawki 1/32 000 można nastawić tylko w trybach S i M. W pozostałych trybach najkrótszy czas migawki to 1/16 000.
[ix] Norma Camera & Imaging Products Association. Tylko stabilizacja pochylenia/odchylenia. Obiektyw Planar T* FE 50 mm F1,4 ZA. Redukcja szumów przy długich czasach ekspozycji: wyłączona.
[x] Przy czasach otwarcia migawki krótszych niż 1/125 s w wizjerze elektronicznym widać płynny, niezanikający podgląd na żywo.
[xi] W porównaniu z przetwornikiem obrazu CMOS modelu α7 II, wykonanym w technologii FSI.
[xii] Przy dłuższych czasach otwarcia migawki zmiany obrazu będą wolniejsze.
[xiii] Kiedy wybrany jest tryb migawki automatycznej lub elektronicznej, szybkość klatek w wizjerze podczas zdjęć seryjnych jest stała i wynosi 60 kl./s.
[xiv] Fotografie, migawka mechaniczna: ISO 100–51 200 z możliwością rozszerzenia do ISO 50–204 800.
Fotografie, migawka elektroniczna: ISO 100–25 600 z możliwością rozszerzenia do ISO 50–25 600.
Filmy: ISO 100–51 200 z możliwością rozszerzenia do ISO 100–102 400.
[xv] Podczas zdjęć w formacie pełnoklatkowym kąt widzenia ulegnie zmniejszeniu w następujących warunkach:
– Gdy [Format pliku] jest ustawiony na [XAVC S 4K], a [Ustawienie zapisu] na [30p]. Do nagrywania filmów w formacie XAVC S wymagana jest karta pamięci SDHC/SDXC klasy 10 lub wyższej. Do nagrywania przy przepływności 100 Mb/s lub wyższej wymagana jest klasa szybkości UHS 3.
[xvi] Nie jest nagrywany dźwięk. Wymagana jest karta pamięci SDHC/SDXC klasy 10 lub wyższej.
- Szczegóły
- Mirek
- Kategoria: Cyfrowe lustrzanki
- Odsłony: 9188
Firma Nikon zaprezentowała lustrzankę D7500 zbudowaną z myślą o rozszerzeniu możliwości fotograficznych i przeznaczoną dla entuzjastów fotografii. Zaawansowany, zgrabny aparat D7500 oferuje taką samą jakość zdjęć jak D500 — flagowa lustrzanka cyfrowa formatu DX firmy Nikon.
Model D7500 z zaawansowaną technologią przetwarzania obrazu zamknięte w niewielkim, zgrabnym korpusie z pewnością zadowoli fotografujących, którzy nieustannie dążą do perfekcji. Podobnie jak w modelu D500 matryca CMOS formatu DX o rozdzielczości 20,9 mln pikseli w modelu D7500 oferuje zakres czułości ISO, który można rozszerzyć do niewiarygodnej wartości odpowiadającej ISO 1 640 000. Aparat jest wyposażony w procesor EXPEED 5 firmy Nikon, który oferuje szybsze przetwarzanie obrazu. Ponadto znaczne zwiększenie liczby pikseli czujnika RGB do 180 tys. wpłynęło na większą dokładność pomiaru. Filmowcy mogą rejestrować materiał wideo w rozdzielczości 4K/UHD. Wbudowana w aparat elektroniczna redukcja drgań firmy Nikon, działająca przy nagrywaniu filmów Full HD/HD, przeciwdziała niepożądanym ruchom aparatu. Ulepszenia w zakresie ergonomii obejmują odchylany monitor z obsługą dotykową oraz głęboko wyprofilowany uchwyt umożliwiający stabilne i wyjątkowo wygodne trzymanie aparatu. Ten model to także pierwsza lustrzanka cyfrowa firmy Nikon z wbudowaną lampą błyskową, która obsługuje sterowany radiowo, zaawansowany bezprzewodowy system oświetlenia.
Jordi Brinkman, Product Manager w firmie Nikon Europe, komentuje: „D7500 to doskonały aparat klasy wyższej dla amatorów fotografii, którzy podziwiają możliwości modelu D500, ale nie potrzebują aż tylu profesjonalnych funkcji. Dostają oni tę samą, najlepszą w swojej klasie, jakość zdjęć co w modelu D500, zamkniętą w mniejszym korpusie, który łatwiej obsługiwać. Możliwość fotografowania w tempie 8 kl./s z pełnym śledzeniem AF/AE oznacza szybkość i precyzję niezbędną do rejestrowania doskonałych ujęć reporterskich. Ponadto aplikacja SnapBridge pozwala udostępniać te efektowne zdjęcia z dowolnego miejsca”.
Podsumowanie najważniejszych funkcji
Jakość zdjęć flagowego modelu D500: matryca formatu DX o rozdzielczości 20,9 megapiksela. EXPEED 5. Czujnik pomiaru światła RGB ze 180 tys. pikseli.
Fenomenalna czułość ISO: doskonałe działanie w słabym świetle w zakresie ISO 100–51 200 z możliwością rozszerzenia do ISO 1 640 000 (odpowiednik).
Rewelacyjne rozpoznawanie obiektów: czujnik pomiaru ekspozycji RGB ze 180 tys. pikseli z zaawansowanym systemem rozpoznawania scenerii. Dokładne ustalanie ekspozycji nawet przy dynamicznych ujęciach.
Pomiar chroniący jasne obszary przed prześwietleniem: nadaje priorytet najjaśniejszym obiektom w kadrze, pomagając uniknąć wypalonych obszarów świateł.
Ekstremalna precyzja AF: 51-punktowy system AF zachowuje precyzję działania aż do imponującego poziomu -3 EV. Można śledzić obiekty, blokować na nich ekspozycję i utrzymywać je w polu ostrości — nawet jeśli jedyne źródło światła to księżyc.
Kinowy materiał wideo 4K/UHD: można rejestrować materiał w rozdzielczości 4K/UHD z szybkością 30p lub w rozdzielczości Full HD (1080p) z maksymalną szybkością 50p/60p.
Film poklatkowy: łatwe generowanie płynnych i dobrze naświetlonych filmów poklatkowych w rozdzielczości 4K/UHD i Full HD w aparacie, w pełnym formacie DX.
8 kl./s z pełnym śledzeniem AF/AE: można zrobić 50 zdjęć w formacie NEF (RAW) lub 100 zdjęć w formacie Large JPEG Fine w jednej szybkiej serii.
Odchylany ekran i sterowanie dotykowe: zgrabny odchylany monitor o przekątnej 3,2 cala.
Obsługa AF i spustu migawki za pośrednictwem dotykowych elementów sterujących podczas fotografowania w trybie podglądu na żywo.
Wizjer optyczny z pryzmatem pentagonalnym: zapewnia niemal stuprocentowe pokrycie kadru.
Picture Control – Auto: wbudowany w aparat system Picture Control jest wyposażony w osiem elementów sterujących, w tym nowy Picture Control – Auto, który optymalizuje kolor, kontrast i jasność odpowiednio do sceny. Automatyczna regulacja zmiennych podczas robienia wielu zdjęć.
Poręczność formatu DX: korpus aparatu waży jedynie około 640 g, ma głęboko wyprofilowany uchwyt i jest odporny na warunki atmosferyczne. Obiektywy NIKKOR formatu DX są kompaktowe, a współczynnik kadrowania 1,5x podczas fotografowania z użyciem obiektywów formatu FX pozwala uzyskać efekt teleobiektywu.
Możliwość rozbudowy: kompatybilność z szeroką gamą lamp błyskowych Nikon, a także mikrofonem stereofonicznym ME-1 i mikrofonem bezprzewodowym ME-W1.
Zestawy: aparat D7500 będzie dostępny w różnych zestawach. Fotografujesz portrety lub sceny miejskie? Zaopatrz się w zestaw z obiektywem AF-S DX NIKKOR 16-80mm f/2.8-4E ED VR. Podróżuj z lekkim bagażem dzięki kompaktowemu obiektywowi AF-S DX NIKKOR 18–140mm f/3.5–5.6G ED VR. Rejestruj inspirujące obrazy świata teleobiektywem zmiennoogniskowym AF-S DX NIKKOR 18–300mm f/3.5–6.3G ED VR.
Zgodność z aplikacją SnapBridge
Łączność z aparatem za pośrednictwem komunikacji Bluetooth® i Wi-Fi® jest dostępna tylko z użyciem aplikacji SnapBridge. Aby móc korzystać z aplikacji SnapBridge firmy Nikon w połączeniu z tym aparatem, należy ją zainstalować na zgodnym urządzeniu mobilnym.
Znak słowny i logo Bluetooth® to zarejestrowane znaki towarowe firmy Bluetooth SIG, Inc., a korzystanie z tych znaków przez firmę Nikon i jej podmioty zależne podlega licencji.
Wi-Fi® i logo Wi-Fi Certified są znakami towarowymi lub zastrzeżonymi znakami towarowymi organizacji Wi-Fi Alliance®.
Android i Google Play są znakami towarowymi firmy Google Inc.
- Szczegóły
- Mirek
- Kategoria: Cyfrowe lustrzanki
- Odsłony: 10966
Canon zaprezentował dwie nowe lustrzanki cyfrowe z rodziny EOS – EOS 77D i EOS 800D. Wyposażony w matrycę APS-C CMOS o rozdzielczości 24,2 megapiksela i procesor DIGIC 7 model EOS 77D oferuje wysoką wydajność oraz pełną kontrolę nad ustawieniami. Jest to propozycja dla każdego, kto chce rozwinąć umiejętności fotograficzne. Z kolei EOS 800D to doskonały aparat dla osób rozpoczynających swoją przygodę z fotografią.
Oprócz nowych lustrzanek, Canon zaprezentował także obiektyw EF-S 18-55mm f/4-5.6 IS STM – najmniejszy niewysuwany obiektyw kitowy o takim zakresie ogniskowej – a także bezprzewodowy pilot zdalnego sterowania BR-E1, który pozwala fotografować z odległości nawet do 5 metrów.
Jakość i szybkość
Nowe aparaty posiadają najnowszy procesor DIGIC 7 i matrycę wykonaną w tej samej technologii, co sesnor uznanego modelu EOS 80D. Dzięki temu lustrzanki EOS 77D i EOS 800D pozwalają wykonywać wysokiej jakości, szczegółowe zdjęcia. Najszybszy na świecie autofokus w trybie Live View , który ostrzy w zaledwie 0.03 sekundy, przekłada się na niezwykłą precyzję, a możliwość rejestrowania zdjęć seryjnych z prędkością 6 kl./s ułatwia wykonywanie zdjęć szybko poruszającym się obiektom.
Szeroki zakres czułości ISO – 25600 z możliwością rozszerzenia do 51200 – umożliwia fotografowanie w słabych warunkach oświetleniowych. Szybki moduł autofokusa, oferujący 45 punktów AF (wszystkie krzyżowe), pozwala uchwycić każdą akcję z wysoką precyzją, zapewniając płynne śledzenie obiektów i wyjątkową ostrość obrazu. Oba modele oferują również czujnik pomiaru światła RGB+IR o rozdzielczości 7560 pikseli, który wykrywa subtelne detale, takie jak odcienie skóry i ustawia prawidłową ekspozycję.
Filmowe możliwości
Nagrywanie filmów z rozdzielczością Full HD 60p w trybie HDR Movie Shooting pozwala uchwycić każdy szczegół i oddać płynność ruchów szybko poruszających się obiektów. Bez względu na to czy fotografujesz zwierzęta, sport czy zabawę na plaży – technologia Dual Pixel CMOS AF śledzi obiekty w ruchu i płynnie ustawia ostrość, aby zagwarantować profesjonalne rezultaty. Dodatkowo 5-osiowa cyfrowa stabilizacja obrazu eliminuje ruchy kamery podczas kręcenia filmów z ręki.
EOS 77D oferuje pełną kontrolę i pozwala dostosować funkcjonalności aparatu do własnych potrzeb. Dwa pokrętła sterujące pozwalają regulować m.in. parametry przysłony i szybkość migawki, a górny panel LCD natychmiast wyświetla każde ustawienie. Mniej doświadczeni użytkownicy docenią natomiast przyjazny intefejs aparatu EOS 800D, który pozwala uczyć się kolejnych ustawień aparatu w trakcie fotografowania, co pomaga rozwijać swoje umiejętności fotograficzne.
Fotografuj, łącz się, udostępniaj
Łączność NFC i Wi-Fi pozwala łatwo przesyłać zdjęcia i filmy do kompatybilnych urządzeń mobilnych lub urządzenia Canon Connect Station. Z kolei technologia Bluetooth umożliwia przeglądanie zdjęć bez wyjmowania aparatu z torby oraz zdalne sterowanie za pomocą smartfona lub nowego pilota BR-E1.
Jeszcze więcej możliwości
Obiektyw EF-S 18-55mm f/4-5.6 IS STM to doskonały wybór dla początkujących użytkowników, którzy chcą rozwijać swoje umiejętności w różńych warunkach, od fotografii krajobrazów do portretów. To najmniejszy1 obiektyw tej klasy wyposażony w 4-stopniowy stabilizator obrazu, pozwalający uzyskać ostre zdjęcia w słabym świetle i przy pełnym zbliżeniu. Obiektyw posiada okrągłą 7-listkową przysłonę, która pozwala uzyskać estetyczny efekt rozmycia tła przydatny szczególnie w fotografii portretowej. Podczas nagrywania filmów, mechanizm Servo AF z niemal bezgłośnym silnikiem STM umożliwia płynne przejścia eliminując hałas silnika.
EOS 77D – cechy kluczowe:
• Intuicyjne sterowanie
• Matryca 24,2 MP
• Autofokus z 45-punktami krzyżowymi
• Bezprzewodowe sterowanie i przesyłanie danych przez Bluetooth
• Technologia Dual Pixel CMOS zapewnia płynne przejścia autofokusa i precyzyjną ostrość wideo
EOS 800D – cechy kluczowe:
• Matryca APS-C o rozdzielczości 24,2 MP
• Optyczny wizjer i odchylany ekran dotykowy
• Łatwe bezprzewodowe przesyłanie zdjęć do smartfonów i tabletów
• Autofokus z 45-punktami krzyżowymi i najszybsze na świecie2 AF w trybie Live View
• Filmy w jakości filmów Full HD
EF-S 18-55mm f/4-5.6 IS STM – cechy kluczowe:
• Zakres ogniskowej 18-55mm
• Długość 61,8 mm przy wadze zaledwie 215 g
• 4-stopniowa stabilizacja obrazu
• Autofokus z silnikiem STM
• Doskonała jakość obrazu
Pilot BR-E1 – cechy kluczowe:
• Łączność Bluetooth
• Zasięg 5 metrów (we wszystkich kierunkach)
• Intuicyjne sterowanie
• Kontrola ostrości i zbliżenia
- Szczegóły
- Mirek
- Kategoria: Cyfrowe lustrzanki
- Odsłony: 9382
Canon zaprezentował najnowszy model bezlusterkowca z linii EOS M. Model EOS M6 wyposażono w 24,2-MP matrycę APS-C, system Dual Pixel CMOS AF i procesor DIGIC 7, dzięki czemu aparat oferuje szybkość i jakość charakterystyczne dla lustrzanki cyfrowej, ale w kompaktowym body.
Moc i piękno
EOS M6 został wyposażony w procesor Canon DIGIC 7, który oferuje większą moc obliczeniową i wyjątkowo wyraźne detale w każdych warunkach oświetleniowych. W połączeniu z matrycą CMOS o rozdzielczości 24,2 MP i technologią Dual Pixel CMOS AF, aparat zapewnia jakość obrazu i szybkość działania charakterystyczne dla lustrzanek cyfrowych. Nowy bezlusterkowiec jest niezwykle szybki – rejestruje do 7 kl./s, a przy stałej ostrości nawet do 9 kl./s – a dzięki 5-osiowej stabilizacji obrazu wideo zapewnia idealnie płynny obraz w jakości Full HD. Efekt może być jeszcze lepszy w przypadku użycia obiektywu z dynamiczną stabilizacją obrazu, np. EF-M 15-45mm f/3.5-6.3 IS STM.
Łatwość sterowania i piękne wzornictwo EOS
EOS M6 oferuje kompaktową konstrukcję oraz nowoczesny design, charakterystyczny dla tej linii aparatów. Intuicyjny, duży, odchylany ekran dotykowy LCD oraz pokrętło nastaw obsługiwane kciukiem zapewniają pełną kontrolę nad aparatem i łatwość fotografowania bez względu na kompozycję ujęcia.
Łączność i udostępnianie
Rozbudowane opcje łączności Wi-Fi i NFC pozwalają szybko i łatwo udostępniać zdjęcia z każdego miejsca. Technologia Bluetooth® pozwala w prosty sposób łączyć się ze smartfonem i oglądać zdjęcia bez wyciągania aparatu z torby. Łączności Bluetooth® można również używać do zdalnego fotografowania – idealna funkcja do zdjęć grupowych lub dyskretnej fotografii przyrodniczej.
Nowy wizjer
Canon zaprezentował również najnowszy wizjer elektroniczny EVF-DC2 – lekki i kompaktowy, zewnętrzny wizjer kompatybilny z aparatami EOS M oraz wybranymi modelami Canon PowerShot. Nowy 0,39-calowy wizjer obejmuje wyświetlacz o rozdzielczości 2,36 mln punktów, dzięki któremu uchwycimy każdy szczegół, a dzięki 100-procentowemu pokryciu kadru mamy pewność, że na zdjęciu znajdzie się wszystko to, co widzi fotograf. Wysoka częstotliwość odświeżania 120 kl./s sprawia, że EVF-DC2 pokazuje ruch w czasie rzeczywistym i pozwala intuicyjnie przełączać się między ekranem a wizjerem poprzez podniesienie aparatu do twarzy. Waga EVF-DC2 to zaledwie 29g, dlatego jest on doskonałym uzupełnieniem aparatu EOS M6.
EOS M6 – kluczowe cechy:
• Wysoka jakość, niewielkie rozmiary
• Szybkość fotografowania w każdej sytuacji
• Nowy poziom kreatywności w kręceniu filmów
• Funkcjonalności lustrzanki cyfrowej w kompaktowej obudowie
• Rozbudowane opcje łączności bezprzewodowej
Elektroniczny wizjer EVF-DC2 – kluczowe cechy:
• Łatwość kadrowania zdjęć
• Podniesienie wydajności pracy
• Przenośna konstrukcja
- Szczegóły
- Mirek
- Kategoria: Cyfrowe lustrzanki
- Odsłony: 14282
Firma Canon poinformowała, że wprowadza na rynek nowy model aparatu EOS 7D Mark II. To całkowicie nowa konstrukcja zapewniająca te same osiągi co poprzednik, jednakże oferująca dodatkowe funkcje. Aparat pozwala rejestrować zdjęcia z szybkością 10 klatek na sekundę bez żadnych strat w rozdzielczości, co w połączeniu z nowym 65-punktowym AF i dwoma procesorami DIGIC 6 stanowi nowy standard szybkości. Nowy model został zaprojektowany na bazie lustrzanki EOS 7D. Wyposażono w technologie, które można znaleźć we flagowym, profesjonalnym modelu Canon EOS-1D X.
EOS 7D Mark II posiada nową 20,2 MP matrycę CMOS APS-C z natywną czułością do 16000 ISO. Aparat daje możliwość robienia pięknie naświetlonych zdjęć dzięki zaawansowanemu czujnikowi pomiaru światła RGB+IR o rozdzielczości 150 tys. pikseli i innowacyjnemu wykrywaniu migotania światła fluorescencyjnego. EOS 7D Mark II można w prosty sposób przystosować do różnych stylów fotografowania - posiada programowalne przyciski sterujące oraz nowy celownik ze 100% pokryciem kadru. Ponadto aparat posiada profesjonalne funkcje do filmowania, w tym m.in.: nieskompresowane wyjście HDMI oraz technologię pomiaru i ustawienia ostrości Dual Pixel CMOS AF.
Fotografia akcji w ułamku sekundy
EOS 7D Mark II doskonale sprawdzi się w różnych sytuacjach, gdzie liczy się szybkość działania. Dzięki nowemu mechanizmowi migawki i lustra, może w pełnej rozdzielczości wykonać w ciągu 1 sekundy serię 10 zdjęć z niewiarygodną wytrzymałością 200 tys. cykli.
Szybkość reakcji aparat zawdzięcza m.in. szybkiemu 65-punktowemu systemowi AF, który z najwyższą precyzją i bez kompromisu pomiędzy czułością a wytrzymałością zachowuje ostrość. Aparat wyposażono w jeden z najbardziej zaawansowanych systemów AF w swojej klasie, z wszystkimi punktami krzyżowymi (centralny punkt jest podwójnie krzyżowy dla czułości f/2,8 i zakresu od -3 EV). EOS 7D Mark II pozwala na dopasowanie systemu AF w podobny sposób jak w przypadku modelu EOS-1D X. Nowy, dedykowany tryb wyboru AF pozwala na szybkie przełączenie pomiędzy obszarami AF bez odrywania wzroku od celownika.
Wyjątkowa przejrzystość, szczegóły i kolory
Za dokładną i powtarzalną ekspozycję odpowiada nowy czujnik pomiaru światła RGB+IR ze 150 tys. pikseli. To pierwszy w systemie EOS pomiar światła uwzględniający promienie podczerwieni i migotanie światła fluorescencyjnego. Nowatorska technologia wykrywa i analizuje niewidoczne dla ludzkiego oka migotanie i wykonuje zdjęcia wtedy, gdy poziom światła jest największy. Dodatkowo zastosowano wykorzystywaną w aparacie 1D X technologię EOS iTR AF i AI Servo AF III, dzięki której uzyskano dokładne śledzenie obiektu w ruchu.
Filmy kinowe na wyciągnięcie ręki
EOS 7D Mark II posiada nieskompresowane wyjście HDMI (4:2:2) i dlatego materiał filmowy z aparatu można bezproblemowo połączyć z istniejącymi plikami. Profesjonalny dźwięk zapewnia nowy, dedykowany mikrofon oraz monitorujące gniazdo słuchawkowe, a także ciche sterowanie przydatne w czasie zmiany ustawień parametrów w trakcie filmowania.
Twój aparat, Twój styl
EOS 7D Mark II zaprojektowano do pracy w najbardziej niespodziewanych sytuacjach. Poprawiona odporność na warunki zewnętrzne, wytrzymały magnezowy korpus, wbudowany GPS i cyfrowy kompas pomagają śledzić i upamiętnić każde zdarzenie z życia. EOS 7D Mark II jako element systemu EOS współpracuje z wieloma akcesoriami Canon, m.in. z nowym uchwytem na baterie.
Kluczowe korzyści z wykorzystania aparatu EOS 7D Mark II:
• Rób zdjęcia bez względu na dynamikę akcji
• Twoje zdjęcia zawsze będą wyjątkowe
• Dostosuj i skonfiguruj aparat do swojego stylu pracy
• Odkryj w aparacie nowe poziomy kreatywności
• Pokaż swoją filmową wyobraźnię na dużym ekranie
- Szczegóły
- Mirek
- Kategoria: Cyfrowe lustrzanki
- Odsłony: 15056
Firma Nikon przedstawił nową, wszechstronną lustrzankę pełnoklatkową Nikon D750.Model Nikon D750 został posiada m.in. w nowo zaprojektowaną matrycę formatu FX, zapewniającą wyjątkową jakość zdjęć, szczególnie przy wysokich czułościach ISO. Precyzyjny system autofokusa, zdjęcia seryjne z szybkością do 6,5 kl./s oraz możliwość nagrywania filmów Full HD w rozdzielczości 1080/60p w połączeniu z odchylanym monitorem zapewniają pełną swobodę komponowania niepowtarzalnych ujęć. Efekty pracy można szybko udostępnić dzięki wbudowanej funkcji Wi-Fi.
„Pełnoklatkowe lustrzanki cyfrowe cieszą się coraz większą popularnością. Systematycznie rośnie liczba entuzjastów fotografii oraz filmowania korzystających z zalet tego formatu. Jesteśmy przekonani, że dzięki Nikonowi D750, lustrzanki z matrycą FX staną się jeszcze bardziej dostępne.” – powiedział Dirk Jasper, kierownik ds. produktów profesjonalnych w firmie Nikon Europe.
Mistrzowska precyzja
Zupełnie nowa matryca formatu FX o rozdzielczości 24,3 megapikseli oferuje szeroki zakres dynamiczny praktycznie bez szumu, niezależnie od czułości. Dzięki temu aparat rejestruje obrazy o zadziwiającej ostrości i bogactwie przejść tonalnych. Zakres czułości ISO od 100 do 12800 można rozszerzyć do zakresu 50–51200 (odpowiednik), a flagowy procesor przetwarzania obrazu firmy Nikon EXPEED 4 gwarantuje wyjątkową wydajność zarówno w przypadku zdjęć, jak i filmów.
Precyzję niezbędną do rejestrowania błyskawicznie poruszających się obiektów zapewnia profesjonalny moduł autofokusa Multi-CAM 3500FX z 51 polami AF, który działa do wyjątkowo niskiej wartości ekspozycji -3 EV. W połączeniu z funkcją zdjęć seryjnych z szybkością fotografowania do 6,5 kl./s zarówno w formacie FX, jak i DX, umożliwiają swobodne skupienie się na obiekcie i rejestrowanie bezkompromisowych ujęć w pełnej rozdzielczości. Ponadto, nowy tryb wyboru pola AF z grupy opracowany przez firmę Nikon ułatwia fotografowanie stosunkowo niewielkich obiektów znajdujących się blisko kontrastowego lub rozpraszającego tła, pozwalając szybko je namierzyć i oddzielić od otoczenia.
Uwolnij swoją wizję
Aby ułatwić fotografom i filmowcom komponowanie niepowtarzalnych kadrów, Nikon D750 został wyposażony w wytrzymały monitor z odchylanym ekranem (do 90º w górę i do 75º w dół) o przekątnej 8 cm (3,2 cala) i rozdzielczość 1229 tys. punktów. Balans kolorów oraz jasność można podczas fotografowania dostosować do osobistych preferencji, co zapewnia dodatkowe możliwość kontroli efektów pracy. Wbudowany interfejs Wi-Fi pozwala na szybkie przesyłania pełnoklatkowych zdjęć na smartfon lub tablet, a także zdalne wyzwalanie migawki. Wystarczy pobrać na urządzenie mobilne darmowy program Wireless Mobile Utility.
Swoboda filmowania
Nikon D750 pozwala rejestrować materiały wideo o profesjonalnej jakości w różnych formatach, dzięki możliwości nagrywania filmów Full HD (1080p) z szybkością 50p/60p oraz ze znacznie obniżonymi poziomami szumów, efektu mory i przekłamań kolorów. Specjalne menu znacznie upraszcza rejestrowanie obrazów wideo, umożliwiając zapisanie wszystkich ustawień filmowania w jednym miejscu. Sterowana elektrycznie przysłona może być przymykana i otwierana podczas nagrywania. Ponadto, aparat oferuje czysty sygnał wyjściowy HDMI oraz pozwala na jednoczesne nagrywanie materiału w pełnej rozdzielczości na karcie pamięci i na zewnętrznym rejestratorze.
Podczas filmowania w trybie M można ustawić czułość w zakresie od ISO 100 do odpowiednika wartości ISO 51200, a dla funkcji automatycznego doboru czułości ISO można określić maksymalną wartość ISO, która ma być stosowana, począwszy od ISO 200. Opracowana przez firmę Nikon funkcja trójwymiarowej redukcji szumów ogranicza przypadkowe szumy, dystorsję i migotanie powstające przy filmowaniu z wykorzystaniem wysokich czułości. W trybie wyświetlania obszarów prześwietlonych monitor dokładnie je wskazuje. Rozszerzone opcje sterowania poprawiają jakość nagrań audio i oferują większą ogólną elastyczność. Wejście mikrofonu stereofonicznego i wyjście audio umożliwiają precyzyjną, niezależną regulację poziomów dźwięku przed nagrywaniem i w jego trakcie. Można ponadto wybrać zakres częstotliwości dźwięku (szeroki/głos) oraz ustawić redukcję szumu wiatru podczas nagrywania za pomocą wbudowanego mikrofonu.
Ergonomiczna konstrukcja i profesjonalna wydajność
Nadzwyczajna ergonomia, lekka, uszczelniona monolityczna konstrukcja oraz energooszczędna elektronika sprawiają, że Nikon D750 zapewnia wysoki komfort pracy nawet podczas długich sesji fotograficznych i filmowych.
Dzięki specjalnie wyprofilowanemu uchwytowi aparat pewnie i wygodnie leży w dłoniach. Wykonana z kompozytu włókien kevlarowych i węglowych migawka charakteryzuje się potwierdzoną testami wytrzymałością gwarantującą nawet 150 000 cykli, a jednorazowe ładowanie ultrakompaktowego i lekkiego akumulatora jonowo-litowego EN-EL15 pozwala zrobić nawet 1230 zdjęć i zarejestrować do 55 minut materiału wideo.
Nieograniczona kreatywność
Nowo wprowadzony przez firmę Nikon system Picture Control drugiej generacji dostarcza cennych narzędzi, przydatnych zarówno podczas fotografowania, jak i na dalszym etapie pracy. Dają one pełną kontrolę nad wyostrzaniem zdjęć, kontrastem, jasnością, odcieniem, przejrzystością i nasyceniem. Nowe ustawienie „Równomierne” pozwala zachować wszystkie szczegóły oraz informacje o zakresach tonalnych w światłach i cieniach, zapewniając swobodę późniejszej obróbki, a ustawienie „Przejrzystość” umożliwia precyzyjne dostosowanie kontrastu w celu odwzorowania szczegółów. Dodatkowe możliwości kreatywne oferuje wbudowana w aparat funkcja zdjęć poklatkowych, która pozwala rejestrować serie zdjęć z płynnymi przejściami ekspozycji za pomocą prostych operacji w menu.
System Total Digital Imaging System
Nikon D750 pozwala w pełni wykorzystać potencjał twórczy oferowany przez system Total Digital Imaging System firmy Nikon, obejmującego m.in. szeroką gamę profesjonalnych obiektywów NIKKOR, spełniających wymogi każdej dziedziny fotografii. Aparat jest również zgodny z kreatywnym systemem oświetlenia (CLS) firmy Nikon i współpracuje z wieloma wszechstronnymi lampami błyskowymi, których można używać do twórczego fotografowania z lampą zamocowaną na aparacie lub z niego zdjętą.
Podsumowanie najważniejszych funkcji:
- Nowa matryca formatu FX o rozdzielczości 24,3 mln pikseli: oferuje niesamowite szczegóły obrazu i wyjątkową elastyczność kadrowania.
- Spektakularny zakres czułości: zakres czułości ISO od 100 do 12800 można rozszerzyć do zakresu 50–51200 (odpowiednik).
- Wydajność autofokusa na profesjonalnym poziomie: 51-polowy system autofokusa Multi-CAM 3500FX z możliwością skonfigurowania ustawień pokrycia 9-, 21- lub 51-polowego działa nawet przy poziomie oświetlenia -3 EV (ISO 100, 20°C).
- Wybór pola AF z grupy: szybkie namierzanie obiektów i ich lepsze wyodrębnienie z otoczenia nawet w trudnych warunkach oświetleniowych.
- Wytrzymały, odchylany monitor: można go odchylić do 90º w górę i do 75º w dół.
- Wbudowany interfejs Wi-Fi: przesyłanie świetnych zdjęć pełnoklatkowych za pośrednictwem zgodnego smartfonu bądź tabletu[3].
- Nawet 6,5 kl./s w trybie zdjęć seryjnych: bezkompromisowe obrazy w pełnej rozdzielczości rejestrowane z szybkością do 6,5 kl./s w formatach FX i DX.
- Funkcja nagrywania filmów D-Movie w trybie wielokadrowym: nagrywanie filmów w formatach FX i DX z rozdzielczością Full HD (1080p) i szybkością 50p/60p. Możliwość ustawiania czułości od ISO 100 aż do odpowiednika ISO 51200 oraz sterowania czasem otwarcia migawki, przysłoną i poziomem dźwięku podczas filmowania. Specjalne menu umożliwia zapisanie wszystkich ustawień filmowania w jednym miejscu.
- EXPEED 4: znacznie zwiększa ogólną wydajność aparatu i umożliwia uzyskanie doskonałych rezultatów.
- System Picture Control 2.0: ułatwia późniejszą obróbkę – ustawienie „Równomierne” zapewnia maksymalny zakres dynamiki, a ustawienie „Przejrzystość” pozwala precyzyjnie określić poziom szczegółowości.
- Monitor z regulacją kolorów: wyświetlacz LCD o przekątnej 8 cm (3,2 cala) i rozdzielczości 1229 tys. punktów z powłoką przeciwodblaskową oraz układem pikseli RGBW umożliwia dowolną regulację balansu kolorów i jasności.
- Energooszczędna elektronika: dłuższe fotografowanie po jednorazowym naładowaniu akumulatora EN-EL15.
- Poręczna lustrzanka pełnoklatkowa: znakomita ergonomia oraz lekki, uszczelniony monolityczny korpus aparatu zapewniają swobodę wykonywania zdjęć pełnoklatkowych.
- Tryby kreatywne: tryb HDR (High Dynamic Range), wbudowana funkcja zdjęć poklatkowych, efekty specjalne i programy tematyczne, a także nieograniczone fotografowanie w trybie zdjęć seryjnych.
- Nośnik danych: dwa gniazda kart SD zapewniają płynną pracę. Oba gniazda są zgodne z kartami o wysokiej pojemności SDXC i UHS-I.
- Zdalna obsługa: bezprzewodowe robienie zdjęć jest możliwe dzięki bezprzewodowym przekaźnikom WR-R10 i WR-T10 oraz bezprzewodowemu pilotowi zdalnego sterowania WR-1, który pozwala także sterować ustawieniami aparatu. Aby podłączyć aparat do sieci Ethernet i bezprzewodowej sieci LAN, należy użyć opcjonalnego przekaźnika danych UT-1 wraz z przekaźnikiem bezprzewodowym WT-5.
Dane techniczne
Typ | Cyfrowa lustrzanka jednoobiektywowa |
Mocowanie obiektywu | Mocowanie F firmy Nikon (napęd autofokusa za pośrednictwem bagnetu i styków AF) |
Efektywny kąt widzenia | Format FX firmy Nikon |
Matryca | Typu CMOS o wymiarach 35,9 x 24,0 mm |
Całkowita liczba pikseli | 24,93 mln |
System usuwania kurzu | Czyszczenie matrycy, zbieranie danych porównawczych dla funkcji usuwania kurzu (wymaga programu Capture NX-D) |
Rozdzielczość | 24,3 mln |
Wielkość obrazu (w pikselach) | Obszar zdjęcia w formacie FX (36×24): (L) 6016 x 4016, (M) 4512 x 3008, (S) 3008 x 2008. Obszar zdjęcia w formacie 1,2× (30x20): (L) 5008 x 3336, (M) 3752 x 2504, (S) 2504 x 1664. Obszar zdjęcia w formacie DX (24x16): (L) 3936 x 2624, (M) 2944 x 1968, (S) 1968 x 1312. Zdjęcia w formacie FX wykonane w widoku podglądu filmu na żywo: (L) 6016 x 3376, (M) 4512 x 2528, (S) 3008 x 1688. Zdjęcia w formacie DX wykonane w widoku podglądu filmu na żywo: (L) 3936 x 2224, (M) 2944 x 1664, (S) 1968 x 1112. Uwaga: zdjęcia wykonane w trybie podglądu filmu na żywo mają proporcje 16 : 9. Aparat oferuje szeroki wybór formatów zdjęć opartych na formatach matrycy DX i FX. |
Format zapisywanych plików | NEF (RAW): 12- lub 14-bitowy z kompresją stratną lub bezstratną. JPEG: zgodność z podstawowym formatem JPEG; ustawienia dla opcji kompresji: fine (około 1 : 4), normal (ok. 1 : 8) i basic (ok. 1 : 16) (Priorytet wielkości); dostępna opcja kompresji Optymalna jakość. NEF (RAW) + JPEG: jedno zdjęcie zapisywane jednocześnie w formatach NEF (RAW) i JPEG |
Ustawienia Picture Control | Standardowe, Neutralne, Żywe, Monochromatyczne, Portret, Krajobraz i Równomierne; możliwość zmiany wybranych ustawień Picture Control; przechowywanie osobistych ustawień Picture Control |
Nośnik danych | SD, SDHC (zgodne z UHS-I), SDXC (zgodne z UHS-I) |
Dwa gniazda kart pamięci | Z gniazda 2 można korzystać do zapisywania zdjęć w przypadku zapełnienia karty w pierwszym gnieździe, w celu tworzenia kopii zapasowych lub w celu osobnego zapisywania zdjęć w formatach NEF i JPEG. Zdjęcia można kopiować między kartami. |
System plików | DCF 2.0, DPOF, Exif 2.3, PictBridge |
Wizjer | Wizjer z pryzmatem pentagonalnym z poziomu oka |
Pokrycie kadru | Format FX (36x24): około 100% w poziomie i 100% w pionie. Format 1,2× (30x20): około 97% w poziomie i 97% w pionie. Format DX (24x16): około 97% w poziomie i 97% w pionie |
Powiększenie | Około 0,7x (obiektyw 50 mm f/1,4 ustawiony na nieskończoność; -1,0 dpt.) |
Dystans widzenia całej matówki | 21 mm (-1,0 m-1; od tylnej soczewki wizjera) |
Korekcja dioptrażu | Od -3 do +1 dpt. |
Matówka | BriteView Clear Matte Mark III typu B z ramkami pól AF (można wyświetlić linie kadrowania) |
Lustro | Szybkopowrotne |
Podgląd głębi ostrości | Tak. Po naciśnięciu przycisku Pv przysłona obiektywu jest przymykana do wartości wybranej przez użytkownika (w trybach A i M) lub przez aparat (w pozostałych trybach) |
Przysłona obiektywu | Automatyczna, sterowana elektronicznie |
Współpracujące obiektywy | Współpraca z obiektywami AF NIKKOR, w tym obiektywami typu G, E i D (pewne ograniczenia dotyczą obiektywów PC), DX (z użyciem obszaru zdjęcia DX 24 x 16 1,5x), obiektywami NIKKOR AI-P oraz obiektywami AI bez procesora (tylko tryby A i M). Nie są obsługiwane obiektywy IX NIKKOR, obiektywy do aparatu F3AF ani obiektywy non-AI. Wskaźnika ustawienia ostrości można używać z obiektywami o otworze względnym f/5,6 lub większym (11 pól AF działa z obiektywami o otworze względnym f/8 lub większym). |
Typ migawki | Sterowana elektronicznie, szczelinowa o pionowym przebiegu szczeliny w płaszczyźnie ostrości |
Czasy otwarcia migawki | Od 1/4000 do 30 s w krokach co 1/3 lub 1/2 EV, czas B, ustawienie T, X200 |
Czas synchronizacji błysku | X = 1/200 s; synchronizacja dla czasu otwarcia migawki 1/250 s lub dłuższego (zasięg lampy błyskowej zmniejsza się w przypadku czasów otwarcia migawki z zakresu od 1/200 do 1/250 s) |
Tryby wyzwalania migawki | S (pojedyncze zdjęcie), CL (seryjne wolne), CH (seryjne szybkie), Q (pojedyncze ciche), samowyzwalacz, MUP (podnoszenie lustra), QC (ciągłe ciche) |
Częstotliwość zdjęć | Około 6 kl./s, 1–6 kl./s (CL), 6,5 kl./s (CH) lub 3 kl./s (QC) |
Samowyzwalacz | 2 s, 5 s, 10 s, 20 s; od 1 do 9 ekspozycji z interwałem 0,5, 1, 2 lub 3 s |
Tryby zdalnego wyzwalania migawki | Zdalne wyzwolenie z opóźnieniem, natychmiastowe zdalne wyzwolenie, zdalne podnoszenie lustra (ML-L3) |
Pomiar ekspozycji | Pomiar ekspozycji TTL za pomocą czujnika RGB o rozdzielczości około 91 000 pikseli |
Sposób pomiaru ekspozycji | Matrycowy: matrycowy pomiar ekspozycji 3D Color Matrix III (obiektywy typu G, E i D); matrycowy pomiar ekspozycji Color Matrix III (inne obiektywy z procesorem); matrycowy pomiar ekspozycji Color Matrix jest dostępny w przypadku obiektywów bez procesora, jeśli użytkownik wprowadzi ich dane. Centralnie ważony: przypisanie około 75% wagi pomiaru do obszaru o średnicy 12 mm na środku kadru. Można wybrać średnicę koła 8, 15 albo 20 mm lub dokonywać pomiaru na podstawie uśrednienia całego kadru (w przypadku obiektywu bez procesora używane jest koło o średnicy 12 mm). Punktowy: pomiar w okrągłym obszarze o średnicy 4 mm (około 1,5% powierzchni kadru) wyśrodkowanym na wybranym polu AF (lub centralnym polu AF, gdy jest używany obiektyw bez procesora). Chroniący jasne obszary przed prześwietleniem: dostępny z obiektywami typu G, E i D; w przypadku używania innych obiektywów odpowiednik pomiaru centralnie ważonego. |
Zakres pomiaru ekspozycji | Pomiar matrycowy, centralnie ważony lub chroniący jasne obszary przed prześwietleniem: 0–20 EV Pomiar punktowy: 2–20 EV |
Sprzeżenie światłomierza | procesor, mechanizm AI |
Tryby ekspozycji | Tryby automatyczne (automatyczny, automatyczny bez błysku); programy tematyczne (portret, krajobraz, dziecko, zdjęcia sportowe, makro, portret nocny, krajobraz nocny, przyjęcie/wnętrza, plaża/śnieg, zachód słońca, zmierzch/świt, portret zwierzaka, blask świec, kwiaty, barwy jesieni, żywność); tryby efektów specjalnych (noktowizor, szkic kolorowy, efekt miniatury, kolor selektywny, sylwetka, rozjaśnienie, przyciemnienie); automatyka programowa z fleksją programu (P), automatyka z preselekcją czasu (S), automatyka z preselekcją przysłony (A), manualny (M); U1 (ustawienia użytkownika 1); U2 (ustawienia użytkownika 2) |
Kompensacja ekzpocyji | Regulacja w zakresie od -5 do +5 EV w krokach co 1/3 lub 1/2 EV w trybach P, S, A, M, SCENE i Noktowizor |
Braketing ekspozycji | Od 2 do 9 zdjęć w krokach co 1/3, 1/2, 2/3 lub 1 EV; od 2 do 5 zdjęć w krokach co 2 lub 3 EV |
Blokada ekspozycji | Blokada zmierzonej jasności przyciskiem AE-L/AF-L |
Czułość ISO | ISO 100–12800 w krokach co 1/3 lub 1/2 EV. Czułość można też ustawić około 0,3, 0,5, 0,7 lub 1 EV (odpowiednik ISO 50) poniżej wartości ISO 100 oraz około 0,3, 0,5, 0,7, 1 lub 2 EV (odpowiednik ISO 25600) powyżej wartości ISO 6400; dostępny automatyczny dobór czułości ISO. |
Aktywna funkcja D-Lighting | Automatyczna, Bardzo wysoka, Wysoka, Normalna, Niska, Wyłączona |
Bracketing aktywnej funkcji D-Lighting | 2 zdjęcia przy użyciu wybranej wartości dla jednego zdjęcia lub od 3 do 5 zdjęć przy użyciu wstępnie ustawionych wartości dla wszystkich zdjęć |
Autofokus | Moduł Nikon Advanced Multi-CAM 3500 II z detekcją fazową TTL, dokładną regulacją, 51 polami AF (w tym 15 polami krzyżowymi; przy przysłonie f/8 działa 11 pól AF) i diodą wspomagającą AF (zasięg około 0,5–3 m). |
Zakres detekcji | Od -3 do +19 EV (ISO 100, 20°C) |
Napęd AF obiektywu | Autofokus (AF): pojedynczy AF (AF-S); tryb ciągłego AF (AF-C); automatyczny wybór AF-S/AF-C (AF-A); wyprzedzające śledzenie ostrości włączane automatycznie przy zmianie stanu fotografowanego obiektu. Ręczne ustawianie ostrości (M): można korzystać ze wskaźnika ustawienia ostrości |
Pola AF | Możliwość wyboru jednego z 51 lub 11 pól AF |
Tryb pól AF | jednopolowy AF; AF z dynamicznym wyborem pola (9, 21 lub 51 pól), śledzenie 3D, wybór pola AF z grupy, automatyczny wybór pola AF |
Blokada AF | Ustawienie ostrości można zablokować, wciskając spust migawki do połowy (w trybie pojedynczego AF) lub naciskając przycisk AE-L/AF-L |
Wbudowana lampa błyskowa | Automatyczny, Portret, Dziecko, Makro, Portret nocny, Przyjęcie/wnętrza, Portret zwierzaka, Szkic kolorowy: automatyka lampy błyskowej z automatycznym podnoszeniem Tryby P, S, A, M, Żywność: manualne podnoszenie lampy za pomocą przycisku |
Liczba przewodnia | Około 12, 12 w trybie manualnym (m, ISO 100, 20°C) |
Sterowanie błyskiem | TTL: możliwe sterowanie wbudowaną lampą w trybie i-TTL za pomocą czujnika RGB o rozdzielczości ok. 91 tys. pikseli; zrównoważony błysk wypełniający i-TTL dla lustrzanek cyfrowych jest używany z pomiarem matrycowym, centralnie ważonym i chroniącym jasne obszary przed prześwietleniem; standardowy błysk i-TTL dla lustrzanek cyfrowych jest używany z pomiarem punktowym |
Tryb błysku | Automatyczny, automatyczny z redukcją efektu czerwonych oczu, automatyczna synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, automatyczna synchronizacja z długimi czasami ekspozycji z redukcją efektu czerwonych oczu, błysk wypełniający, redukcja efektu czerwonych oczu, synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, synchronizacja z długimi czasami ekspozycji z redukcją efektu czerwonych oczu oraz synchronizacja na tylną kurtynkę migawki i synchronizacja na tylną kurtynę migawki z długimi czasami ekspozycji, wyłączony; obsługiwana automatyczna synchronizacja z krótkimi czasami migawki. |
Kompensacja mocy błysku | Od -3 do +1 EV w krokach co 1/3 lub 1/2 EV |
Braketing mocy błysku | Od 2 do 9 zdjęć w krokach co 1/3, 1/2, 2/3 lub 1 EV. Od 2 do 5 zdjęć w krokach co 2 lub 3 EV |
Wskaźnik gotowości do błysku | Świeci po pełnym naładowaniu wbudowanej lub opcjonalnej lampy błyskowej, miga po wyzwoleniu błysku z pełną mocą |
Stopka mocowania akcesoriów | Standardowe gniazdo gorącej stopki ISO 518 ze stykami synchronizacji i danych oraz blokadą zabezpieczającą |
Kreatywny System Oświetlenia Nikon | Lampy współpracujące w systemie Nikon CLS; dostępna opcja trybu sterownika |
Gniazdo wyzwalania błysku | Adapter z gniazdem synchronizacyjnym AS-15 (sprzedawany oddzielnie) |
Balans bieli | Automatyczny (2 rodzaje), światło żarowe, światło jarzeniowe (7 rodzajów), światło słoneczne, lampa błyskowa, pochmurno, cień, pomiar manualny (można zapisać maks. 6 wartości; punktowy pomiar balansu bieli dostępny w trybie podglądu na żywo), wybór temperatury barwowej (od 2500 do 10 000 K); wszystkie tryby z dokładną regulacją. |
Braketing balansu bieli | Od 2 do 3 zdjęć w krokach co 1, 2 lub 3 |
Tryby podglądu na żywo | Fotografia w trybie podglądu na żywo (zdjęcia), podgląd filmu na żywo (filmy) |
AF w podglądzie na żywo | Autofokus (AF): pojedynczy AF (AF-S), tryb ciągłego AF (AF-F). Ręczne ustawianie ostrości (M) |
Tryby pól AF w podglądzie na żywo | AF z priorytetem twarzy, szerokie pole AF, normalne pole AF, AF ze śledzeniem obiektu w ruchu |
AF w podglądzie na żywo | AF z detekcją kontrastu w dowolnej części kadru (aparat automatycznie wybiera pole AF po włączeniu opcji AF z priorytetem twarzy lub AF ze śledzeniem obiektu) |
Filmy - pomiar ekspozycji | Pomiar ekspozycji TTL za pomocą matrycy |
Filmy - sposób pomiaru ekspozycji | Pomiar matrycowy, centralnie ważony lub pomiar ekspozycji chroniący jasne obszary przed prześwietleniem |
Filmy – rozmiar klatki (w pikselach) i liczba klatek na sekundę | 1920 x 1080; 60 p (progresywnie), 50 p, 30 p, 25 p, 24 p. 1280 x 720; 60 p, 50 p. Rzeczywiste liczby klatek na sekundę dla szybkości 60 p, 50 p, 30 p, 25 p i 24 p to odpowiednio 59,94, 50, 29,97, 25 oraz 23,976 kl./s; wartości dotyczą wysokiej i normalnej jakości obrazu |
Filmy - format plików | MOV |
Filmy - kompresja wideo | H.264/MPEG-4 AVC (Advanced Video Coding) |
Filmy - format zapisu dźwięku | Liniowy PCM |
Filmy - sposób zapisu dźwięku | Wbudowany mikrofon lub zewnętrzny mikrofon stereofoniczny; możliwość regulowania czułości |
Monitor | Przekątna: 8 cm (3,2 cala). Niskotemperaturowy polisilikonowy odchylany wyświetlacz LCD z matrycą TFT, kątem oglądania 170°, około 100-procentowym pokryciem kadru oraz regulacją jasności i kąta. Około 1229 tys. punktów (VGA; 640 x RGBW x 480 = 1 228 800 punktów) |
Odtwarzanie | Odtwarzanie pełnoekranowe lub widok miniatur (4, 9 lub 72 zdjęcia bądź kalendarz), powiększenie w trybie odtwarzania, odtwarzanie filmów, pokaz slajdów obejmujący zdjęcia i filmy, wyświetlanie histogramów, wskazanie obszarów prześwietlonych, informacje o zdjęciu, dane pozycji i automatyczne obracanie zdjęć |
USB | Hi-Speed USB; zalecane połączenie z wbudowanym portem USB |
Wyjście HDMI | Złącze HDMI typu C |
Wejście Audio | Stereofoniczne typu mini-jack (średnica 3,5 mm, obsługa zasilania po podłączeniu) |
Wyjście Audio | Stereofoniczne typu mini-jack (średnica 3,5 mm) |
Złącze akcesoriów | Bezprzewodowe piloty zdalnego sterowania: WR-1, WR-R10 (sprzedawane oddzielnie). Przewód zdalnego sterowania: MC-DC2 (sprzedawany oddzielnie). Odbiornik GPS: GP-1/GP-1A (sprzedawane oddzielnie) |
Standardy Wi-Fi (bezprzewodowy LAN) | IEEE 802.11b, IEEE 802.11g |
Protokoły komunikacji Wi-Fi (bezprzewodowy LAN) | IEEE 802.11b: DSSS/CCK IEEE 802.11g: OFDM |
Częstotliwość działania Wi-Fi (bezprzewodowy LAN) | 2412–2462 MHz (kanały 1–11) |
Zasięg Wi-Fi w linii prostej (bezprzewodowy LAN) | Około 30 m (przy braku zakłóceń; zasięg zależy od siły sygnału i obecności przeszkód) |
Szybkości przesyłu danych Wi-Fi (bezprzewodowy LAN) | 54 Mb/s. Maksymalna szybkość przesyłania danych według standardu IEEE. Rzeczywista szybkość może być inna. |
Bezpieczeństwo Wi-Fi (bezprzewodowy LAN) | Uwierzytelnianie: system otwarty, WPA2-PSK. Szyfrowanie: AES |
Protokoły dostępu Wi-Fi (bezprzewodowy LAN) | Infrastruktura |
Języki menu | Angielski, arabski, bengalski, bułgarski, chiński (tradycyjny i uproszczony), czeski, duński, fiński, francuski, grecki, hindi, hiszpański, holenderski, indonezyjski, japoński, koreański, marathi, niemiecki, norweski, perski, polski, portugalski (Portugalia i Brazylia), rosyjski, rumuński, serbski, szwedzki, tajski, tamilski, telugu, turecki, ukraiński, węgierski, wietnamski, włoski |
Akumulator | Jeden akumulator jonowo-litowy EN-EL15 |
Pojemnik bateryjny | Opcjonalny wielofunkcyjny pojemnik na baterie MB-D16 z jednym akumulatorem jonowo-litowym EN-EL15 firmy Nikon lub z sześcioma bateriami alkalicznymi, akumulatorami niklowo-wodorkowymi (Ni-MH) lub litowymi typu AA |
Zasilacz | Zasilacz sieciowy EH-5b (wymaga dostępnego osobno złącza zasilania EP-5B) |
Gniazdo statywowe | 1/4 cala (ISO 1222) |
Wymiary (S x W x G) | Około 140,5 x 113 x 78 mm |
Masa | Około 840 g z akumulatorem i kartą pamięci, ale bez pokrywki bagnetu korpusu; ok. 750 g (sam korpus) |
Zakres dozwolonych temperatur | 0°C–40°C |
Zakres dozwolonej wilgotności | Do 85% (bez kondensacji) |
Dostarczane akcesoria | Gumowa muszla oczna DK-21, pokrywka bagnetu korpusu BF-1B, akumulator jonowo-litowy EN-EL15 z pokrywką styków, ładowarka MH-25a (z adapterem wtyczki lub kablem zasilającym z wtyczką odpowiednią dla kraju lub regionu sprzedaży), pokrywka okularu DK-5, kabel USB UC-E17, pasek AN-DC14, płyta CD z programem ViewNX 2 |
- Szczegóły
- Mirek
- Kategoria: Cyfrowe lustrzanki
- Odsłony: 12420
Mamiya Leaf wprowadza na rynek ściankę Credo 50, opartą na 50-megapikselowej, średnioformatowej matrycy od Sony, oferującą zakres dynamiczny 14 EV oraz możliwość pracy z czułościami ISO 100-6400. Zastosowany w Credo 50 sensor CMOS firmy Sony ma rozmiar 44 mm x 33 mm. Ścianka umożliwia fotografowanie z czasami ekspozycji od 1/10000 sekundy do 1 godziny. Umożliwia również rejestrowanie do 1.2 klatki na sekundę. Ściankę Mamiya Leaf Credo 50 będzie można kupić za 27 tys. dolarów.
Mamiya Leaf Credo 50 wyposażona jest w dotykowy 3.2-calowy ekran LCD. Ścianka dysponuje także szybkimi złączami FireWire 800 oraz USB 3.0. Obsługuje karty CompactFlash (UDMA 6 i 7). W środku znalazła się również bateria o pojemności 3400 mAh. Credo 50 mabyć dostępna jeszcze w tym miesiącu w cenie 27 tys. dolarów (lub 31 tys. dolarów w zestawie z 645 DF+).