Menu wortalu
Diana LELONEK, Marek KUCHARSKI – Tam i tak nic nie ma
- Szczegóły
- Mirek
- Kategoria: Aktualności
- Odsłony: 4304
Są miejsca, które jeszcze przed wyjazdem wywołują wyobrażenia o przestrzeniach, z którymi będzie nam dane się zmierzyć. Choć Australia przestała już być Terra Australis Incognita z przeszłości, Diana Lelonek i Marek Kucharski przekroczyli granice tego państwa-kontynentu w podobnym duchu co odkrywcy z minionych wieków.
Podczas przygotowań do wyprawy w głąb lądu słyszeli tylko: Tam i tak nic nie ma. Pomimo próby usytuowania samych siebie w rajskiej scenerii fauny i flory, fotografie zrealizowane podczas podróży sugerują, że obecność ludzka może tam zaistnieć jedynie w postaci śladów nabierających znaczeń związanych z czasem, gdy panowały tylko siły natury. Zestawione w paranaukowy sposób z anonimowymi zdjęciami z innych części świata i reprodukcjami organizmów żywych z naukowych podręczników znalezionych po powrocie, nawiązują do metody pracy przyrodników z XIX wieku. Kontynuują podróż, subiektywnie adaptując teorię ewolucjonizmu zawartą w O powstawaniu gatunków Karola Darwina, według której wszystkie gatunki pochodzą od form wcześniejszych. Zabieg zmazywania słów w książce i zestawienie nowo powstałych fragmentów z obrazami staje się sposobem na sięgnięcie do pierwotnych sił podświadomości, które obraz jest w stanie.
Kuratorzy: Gunia Nowik, Patrick Komorowski
Diana Lelonek (ur. 1988, Katowice)
Studentka fotografii na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu. Fotografię traktuje jako punkt wyjścia i pole eksperymentu, łącząc ją z innymi mediami. Swoje prace pokazywała m.in. w Chinach, Wielkiej Brytanii, na Biennale Fotografii w Poznaniu, Fotofestiwalu w Łodzi.
Marek Kucharski (ur. 1982, Grudziądz)
Absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi oraz Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu. Stypendysta miasta st. Warszawy i Marszałka Województwa Łódzkiego. Zajmuje się sztuką z pogranicza fotografii, video i instalacji. Swoje prace pokazywał m.in. w Niemczech, Indonezji i Australii.
Otwarte:
17.05-15.06.2014, Czw.-Niedz. 12:00–17:00
Galeria the Greenroom
Kraków, ul. Podzamcze 26/5
Wykład Jerzego Piwowarskiego „Fotografia inscenizująca“ w Częstochowie
- Szczegóły
- Mirek
- Kategoria: Aktualności
- Odsłony: 4039
Prezentacja zjawiska fotografii inscenizującej, jednego nurtów fotografii światowej. Punktem wyjścia do jej omówienia będzie refleksja teoretyczna Andreasa Müller-Pohle, organizatora wystawy fotografii niemieckiej „Inscenizacje” (m. in. Warszawa, Wrocław, Poznań 1988) i wydawcy pisma „European Photography”. Wykład poprzedzony zostanie informacją nt. działalności dydaktycznej w zakresie fotografii realizowanej na kierunku „Edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych” w Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie, planowanym utworzeniu studiów: „Fotografia i kreacja przekazu”, a także prowadzonej na uczelni działalności badawczej z zakresu historii polskiej fotografii.
Jerzy Piwowarski – fotograf i historyk fotografii. Wykładowca w Instytucie Sztuk Pięknych Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie. Publikuje artykuły i książki z zakresu polskiej fotografii artystycznej w okresie międzywojennym i latach późniejszych. Bierze udział w wystawach krajowych i zagranicznych: dotychczas przygotował 15 ekspozycji indywidualnych i uczestniczył w ok. 90 pokazach zbiorowych, gdzie jego prace uzyskały 9 nagród i wyróżnień (w tym 6 o charakterze międzynarodowym).
Członek Stowarzyszenia Historyków Fotografii i Stowarzyszenia Historyków Sztuki.
Organizatorzy: Regionalny Ośrodek Kultury w Częstochowie, Jurajski Fotklub
Galeria ARTFOTO, ul. Ogińskiego 13a, Częstochowa
W poniedziałek 2 czerwca 2014 o godz. 19:00
Lookout Unpublished 3
- Szczegóły
- Mirek
- Kategoria: Aktualności
- Odsłony: 4098
Lookout Gallery ma przyjemność zaprosić na trzecią już serię Lookout Unpublished, podczas której będą prezentowane projekty sekcji ShowOFF 2014 w ramach Miesiąca Fotografii w Krakowie. Ideą cyklu jest prezentacja nigdzie dotychczas nie publikowanych fotografii. Prosta formuła spotkań opiera się na omawianiu projektów przez artystów i kuratorów, którzy skupiają się na procesie twórczym i okolicznościach, w jakich powstały prace. Tym razem przedstawimy fotografie młodych, dopiero rozpoczynających swoją karierę twórców. El pilón Dominiki Gęsickiej oraz Tam i tak nic nie ma Diany Lelonek i Marka Kucharskiego zostały wybrane spośród setek zgłoszeń nadesłanych na dedykowaną młodym twórcom sztuk wizualnych sekcję ShowOFF MFK, a wernisaże obu wystaw odbedą się już 17 maja w Krakowie. W spotkaniach Lookout Unpublished, oprócz autorów i kuratorów wspomnianych projektów, weżmie udział Aleksander Włodyka, koordynator wystaw sekcji ShowOFF Miesiąca Fotografii w Krakowie.
Wstęp wolny
Miesiąc Fotografii w Krakowie „Re:Search”
15.05– 15.06.2014
www.photomonth.com
Kalendarz Spotkań
7.05.2014 (środa), godz. 18.30
Diana Lelonek i Marek Kucharski Tam i tak nic nie ma
kuratorzy: Patrick Komorowski i Gunia Nowik
14.05.2014 (środa), godz. 18.30
Dominika Gęsicka El pilón
kuratorka: Agata Ubysz
Miejsce Spotkań
Lookout Gallery
ul. Puławska 41/22, Warszawa
Dominika Gęsicka, Bez Tytułu 1, z cyklu El pilon, 2012
Diana Lelonek, Marek Kucharski, Bez Tytułu 1, z serii Tam i tak nic nie ma, 2014
Nagrody TIPA 2014 dla najlepszych produktów fotograficznych i służących obrazowaniu
- Szczegóły
- Mirek
- Kategoria: Aktualności
- Odsłony: 4151
Walne Zgromadzenie członków TIPA, które odbyło się w dniach 3-5 kwietnia 2014 roku w Vancouwer, dokonało wyboru najlepszych produktów fotograficznych i służących obrazowaniu. W głosowaniu wzięło udział 28 przedstawicieli magazynów fotograficznych z pięciu kontynentów.
Oto lista nagrodzonych produktów przez Technical Image Press Association:
- Najlepsza aplikacja mobilna: Photosmith 3
- Najlepsza innowacja w obrazowaniu: Canon Dual Pixel CMOS AF
- Najlepszy profesjonalny obiektyw do lustrzanek: Canon EF 200-400mm f/4L IS USM Extender 1.4x
- Najlepsza zaawansowana lustrzanka: Canon EOS 70D
- Najlepszy kompakt klasy "ekspert": Canon PowerShot G1 X Mark II
- Najlepszy obiektyw stałoogniskowy do bezlusterkowców: seria ZEISS Touit
- Najlepsze orprogramowanie: DxO ViewPoint 2
- Najlepszy bezlusterkowiec klasy "ekspert": Fujifilm X-T1
- Najlepszy obiektyw do bezlusterkowców klasy "ekspert": Fujinon XF10-24mmF4 R OIS
- Najlepszy papier fotograficzny: Hahnemuhle Photo Silk Baryta 310
- Najlepszy monitor fotograficzny: LG 21:9 UltraWide 34UM95
- Najlepszy tetelwizor fotograficzny: LG ULTRA HD TV seria UB980
- Najlepszy statyw: seria Manfrotto New 190
- Najlepszy aparat odporny: Nikon 1 AW1
- Najlepsza lustrzanka klasy "entry-level": Nikon D3300
- Najlepsza lustrzanka profesjonalna: Nikon D4S
- Najlepszy aparat klasy "premium": Nikon Df
- Najlepszy przenośny system oświetleniowy: Nissin i40
- Najlepszy obiektyw do bezlusterkowców klasy "entry-level": Olympus M.ZUIKO Digital ED 14-42mm F3.5-5.6 EZ
- Najlepszy bezlusterkowiec klasy "entry-level": Olympus OM-D E-M10
- Najlepsza hybryda foto-wideo: Panasonic Lumix DMC-GH4
- Najlepszy kompakt superzoom: Panasonic Lumix DMC-TZ60
- Najlepszy aparat średnioformatowy: Phase One IQ250
- Najlepszy profesjonalny system oświetleniowy: Profoto B1 Off-Camera Flash
- Najlepsza lustrzanka klasy "ekspert": Pentax K-3
- Najlepszy zaawansowany bezlusterkowiec: Samsung NX30
- Najlepszy "przyjazny" kompakt: Samsung WB50F
- Najlepsze akcesorium: SanDisk Connect Wireless Flash Drive
- Najlepszy nośnik pamięci: SanDisk Extreme PRO SDHC/SDXC UHS-II Memory Card
- Najlepszy projektor fotograficzny: Epson EH-TW7200
- Najlepsza drukarka fotograficzna: Epson Expression Photo XP-950
- Najlepszy obiektyw do lustrzanek klasy "entry-level": Sigma 18-200mm F3.5-6.3 DC MACRO OS HSM
- Najlepszy projekt: Sigma dp Quattro
- Najlepsza usługa fotograficzna: zmiana bagnetu Sigma
- Najlepsza kamerka sportowa: Sony Action Cam HDR-AS100V
- Najlepszy bezlusterkowiec profesjonalny: Sony Alpha 7R
- Najlepsza kamera: Sony FDR-AX100
- Najlepsza mobilne urządzenie rejestrujące: Sony QX series
- Najlepszy obiektyw do lustrzanki klasy "ekspert": Tamron SP 150-600mm f/5-6.3 Di VC USD
- Najlepsza torba fotograficzna: seria Thule Perspektiv