Menu wortalu
Canon zapowiada premierę nowej kamery filmowej w ramach Canon Vision – wirtualnej platformy eventowej, która wystartuje 24 września
- Szczegóły
- Administrator
- Kategoria: Aktualności
- Odsłony: 3227
Firma Canon zapowiedziała, że szczegóły dotyczące nowej kamery filmowej ujawni za pośrednictwem Canon Vision – wirtualnej platformy eventowej, która zostanie uruchomiona w czwartek, 24 września br. o godzinie 14.00.
Nadawcy telewizyjni, operatorzy, niezależni twórcy filmowi oraz inni uczestnicy Canon Vision będą mogli dowiedzieć się więcej na temat premierowej kamery, a także poznać pełne portfolio produktów i rozwiązań Pro AV. Specjaliści ds. produktu oraz profesjonaliści z branży opowiedzą więcej o technologii. Będzie także można obejrzeć krótkie filmy.
Canon Vision odbędzie się 24 i 25 września. W programie m.in. sześć sesji na żywo, podczas których profesjonaliści z branży obrazowania dyskutować będą o wszystkim, co teraz ważne – o aktualnych wyzwaniach, nowych trendach w dziennikarstwie wideo, zagadnieniach związanych z postprodukcją czy przyszłością Nollywood. W ramach Canon Vision profesjonaliści będą także odpowiadać na pytania gości odwiedzających platformę.
Czwartek, 24 września |
||
15:00 CEST |
Elisa Iannacone: Co dla mnie oznacza kamera w dziennikarstwie? |
Elisa podzieli się wrażeniami z pracy z nową kamerą, a także z modelem XA55. Opowie, jak sprzęt wspiera ją w pracy „samotnego” operatora. |
17:00 CEST |
Jolade Olusanya: Pierwsza produkcja zrealizowana nową kamerą Canon |
Jolade zabierze nas za kulisy mini-dokumentu “Give this heart a pen” zrealizowanego za pomocą nowej kamery filmowej Canon.
|
Piątek, 25 września |
||
10:00 CEST |
Juan Luis Cabellos: Jak pełna klatka wpływa na kinematografię? |
Juan opowie o zaletach matrycy pełnoklatkowej na przykładzie EOS C500 Mark II oraz o harmonijnej współpracy z obiektywami Canon Sumire Prime.
|
12:00 CEST |
Ollie Kenchington: Pozytywny wpływ kamery EOS C300 Mark III na workflow |
Ollie zdradzi, jak usprawnił swój workflow z kamerą EOS C300 Mark III.
|
14:00 CEST |
Simeon Quarrie: Jak nowe technologie wspierają niskobudżetowe produkcje? |
Simeon opowie, jak technologie zastosowane w nowej kamerze Canon oraz w aparacie EOS R5 wspierają go podczas pracy, w każdych warunkach.
|
16:00 CEST |
Daniel Ehimen: Nollywood: trend i przyszłość |
Daniel podzieli się swoimi doświadczeniami z pracy z kamerami serii Canon Cinema EOS na potrzeby produkcji nollywoodzkich.
|
Aby uzyskać pełen dostęp do platformy Canon Vision oraz poznać szczegółowy program wydarzeń należy zarejestrować się na dedykowanej stronie: https://www.canon.pl/pro/events/canon-vision/
Canon Vision – podsumowanie:
$1· DATA: 24-25 września 2020
$1· CZAS: od godziny14:00 CEST
$1· MIEJSCE: platforma Canon Vision
$1· Wystąpienia będą transmitowane tylko w języku angielskim
Drukarki na piątkę. Najlepsze modele z portfolio Canon do szkolnych zadań
- Szczegóły
- Administrator
- Kategoria: Aktualności
- Odsłony: 4351
Mimo tego, że część lekcji i innych zajęć szkolnych przeniosła się do świata cyfrowego, wciąż wiele aktywności związanych z edukacją wymaga materiałów drukowanych. Tylko czy nowoczesne drukarki to urządzenia służące wyłącznie do drukowania? Niezależnie od tego, czy chodzi o ostatnią pracę zaliczeniową, notatki z sesji grupowej czy skan projektu graficznego na seminarium – urządzenie wielofunkcyjne przydaje się do wielu szkolnych zastosowań, o których często zwyczajnie zapominamy. Nie wspominając już o uczniach i studentach kierunków artystycznych, dla których wysoka jakość i precyzyjne odwzorowanie kolorów na drukowanych zdjęciach (z wykorzystaniem często artystycznych nośników) jest wręcz kluczowe.
Jaki model urządzenia wybrać i na co zwrócić uwagę przeglądając specyfikację drukarki? Oto kilka modeli z portfolio Canon, które świetnie sprawdzą się jako podstawowe wyposażenie mieszkania lub pokoju w akademiku.
Oszczędne i uniwersalne, czyli do wszystkiego. Canon PIXMA G (MegaTank)
Kolorowe urządzenia z serii PIXMA MegaTank to wyjątkowo ekonomiczne w eksploatacji, wielofunkcyjne drukarki z funkcją skanowania i kopiowania. Dzięki samodzielnie uzupełnianym zbiornikom z atramentem otrzymujemy urządzenie, które z jednej strony jest oszczędne (nawet do 18 000 stron czarno-białych lub 7700 stron kolorowych na zestawie dołączonych buteleczek z tuszem) a z drugiej – dzięki funkcji automatycznego druku dwustronnego i pojemności ok. 350 arkuszy – pozwala wydrukować czy skopiować setki stron materiałów.
Uczniowie i studenci przyzwyczajeni do urządzeń mobilnych i łączności bezprzewodowej z pewnością docenią fakt, że raz podłączoną do sieci lokalnej lub Wi-Fi drukarkę można dalej obsługiwać bez kontaktu z urządzeniem. Łączność z Wi-Fi obsługują modele, takie jak m.in. PIXMA G5040, PIXMA G6040 czy PIXMA G7040. Podłączenie odbywa się za pomocą instalatora w Windows albo mobilnej aplikacji Canon PRINT. Po tej czynności można drukować lub skanować z dowolnego komputera w sieci lokalnej, a także z dowolnego smartfona lub tabletu z zainstalowaną aplikacją. Dodatkowo mamy do dyspozycji usługi AirPrint (iOS) i Mopria (Android), upraszczające korzystanie z funkcji druku, a w wybranych modelach – złącze Ethernet do stałego połączenia z siecią lokalną.
Profesjonalne grafiki na wyciągnięcie… kartki. Canon PIXMA TS
Artystyczne zacięcie serii PIXMA TS znane jest już od kilku lat z poprzednich modeli tej serii. Tak jak w innych urządzeniach, czarny tusz pigmentowy odpowiada tu za druk czytelnego tekstu, zaś pozostałe kolory CMYK służą do druku grafiki i zdjęć. Jakość jest bardzo wysoka, dokumenty na standardowym papierze i w zwykłej jakości wyglądają świetnie. Tekst jest ostry i wyraźny, a grafika ma nasycone kolory bez widocznego rastra. Również jakość zdjęć jest bardzo wysoka – jasne i ciemne fragmenty obrazu są dobrze odwzorowane.
Sama konfiguracja nowych urządzeń jest wyjątkowo prosta i intuicyjna – zajmuje zaledwie kilka minut. Dzięki temu nowe modele już po chwili można sparować ze smartfonem lub tabletem za pomocą aplikacji Canon PRINT. Jednak najwięcej możliwości urządzenia odkrywamy po podłączeniu do domowej sieci Wi-Fi. Wówczas możemy drukować gotowe dokumenty (szablony, łamigłówki etc.) z usługi Canon Creative Park Premium – to oczywiście w ramach rozluźnienia i oderwania się od szkolnej codzienności. PIXMA TS jednak świetnie współpracuje z popularnymi platformami do przechowywania dokumentów, których obsługa jest teraz wyjątkowo intuicyjna.
Po zalogowaniu się do OneDrive, Dropboksa czy Dysku Google możemy drukować dokumenty bezpośrednio z chmury, a także wysyłać tam skany. Wśród obsługiwanych aplikacji jest także Facebook, Instagram oraz Evernote. Natomiast po rejestracji w usłudze Google Cloud Print można drukować z dowolnego miejsca na świecie, a także udostępniać drukarkę innym osobom, np. członkom zespołu, z którymi aktualnie pracujemy nad danym projektem. Proste? Oczywiście!
Za jakość i trwałość zdjęć w modelach z serii PIXMA TS (TS8350, TS6350, TS5350 czy TS3350) odpowiada technologia atramentów ChromaLife100, która wydłuża żywotność drukowanych obrazów nawet do 100 lat.
Zawsze tam
Urządzenia z serii Canon PIXMA G i TS są idealnym rozwiązaniem dla środowisk, w których zużycie papieru i atramentu jest ponadprzeciętne, ale też takich, w których jeszcze nie mówimy o wykorzystaniu na skalę przemysłową. Kiedyś marzeniem było kupienie dobrego urządzenia wielofunkcyjnego, którego koszty eksploatacji byłyby bardzo niskie. Dziś, gdy możemy wybrać na przykład któryś z opisywanych modeli Canon, taki zakup jest czymś zdecydowanie wartym uwagi.
Canon EOS R5: nowy firmware 1.1.0 i zapowiedź kolejnych aktualizacji dla EOS-1D X Mark III i EOS R5
- Szczegóły
- Administrator
- Kategoria: Aktualności
- Odsłony: 3494
Canon wprowadza pierwszą aktualizację oprogramowania dla aparatu EOS R5. Firmware w wersji 1.1.0[i] będzie dostępny bezpłatnie na stronach Canon już od 27 sierpnia.
Najważniejsze zmiany dotyczą usprawnienia wskaźników temperatury aparatu oraz kontroli czasu nagrywania w trybie filmowym. Aktualizacja nie wyłącza domyślnie systemu kontroli przegrzewania (overheat control) podczas korzystania z zewnętrznego monitora/recordera, jak również poprawia dokładność wyświetlania pozostałego czasu nagrywania w sytuacjach, gdy aparat jest często włączany i wyłączany pomiędzy rejestrowaniem krótkich ujęć. Zmiany te pomogą wydłużyć efektywny czas nagrywania wideo w zależności od sytuacji.
EOS R5 to hybrydowy aparat przeznaczony dla profesjonalnych fotografów i twórców wideo, który może służyć także jako kamera B do profesjonalnych produkcji filmowych (zgodność systemowa z kamerami Cinema EOS). Konstrukcja aparatu (opracowana na bazie aparatów serii EOS 5D) jest trwała i odporna na trudne warunki atmosferyczne, a wymiary i waga – ograniczone do minimum dla wygody użytkowników. Ogromne możliwości fotograficzne i filmowe oraz znakomite uszczelnienie korpusu, przy jednoczesnej redukcji wymiarów do bardzo kompaktowego, poręcznego body, wymagało zastosowania systemu pasywnego chłodzenia zamiast wentylatora w aparacie. Ponieważ ciepło jest generowane w trybie czuwania i podczas nagrywania wideo, wprowadziliśmy limity czasu dla nagrywania w parametrach, które wymagają największej ilości przetwarzania danych. Ograniczenia te powstały w oparciu o szereg czynników, w tym temperaturę wewnętrzną i zewnętrzną kamery oraz użytkowanie i ustawienia nagrywania aparatu.
Richard Shepherd, Pro Product Marketing Senior Manager, komentuje: „Odkąd w lipcu ogłosiliśmy zapowiadaną premierę aparatu EOS R5, odzew ze strony fotografów i twórców wideo przerósł nasze oczekiwania, szczególnie pod kątem nowego systemu autofokusa oraz jakość zdjęć i nagrań wideo. Jednocześnie jesteśmy pod wrażeniem już zrealizowanych na EOS R5 zdjęć i filmów, które są systematycznie publikowane. Popyt na nowe produkty jest ogromny i robimy wszystko co w naszej mocy, aby możliwie najszybciej dostarczyć kolejne partie produktu do rąk użytkowników.
„Z uwagą wsłuchujemy się także w opinie na temat funkcjonalności wymagających dalszego udoskonalenia EOS R5. Dlatego też będziemy na bieżąco informować o nadchodzących zmianach i usprawnieniach, aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom tych najbardziej wymagających twórców. W udostępnionej dziś aktualizacji uwzględniliśmy część z nich, w tym niektóre dotyczące czasu filmowania”.
Oprócz nowego firmware’u 1.1.0 dla EOS R5, Canon pracuje też nad kolejnymi aktualizacjami dla aparatów EOS-1D X Mark III i EOS R5. Zapowiadane zmiany będą dotyczyć m.in. wybranych funkcji nagrywania wideo:
EOS-1D X Mark III
- Canon Log 3
- Opcja niższego bit rate’u dla wideo 5.5K RAW
- Opcja niższego bit rate’u dla wideo dla wszystkich trybów wideo IPB
EOS R5
- Canon Log 3
- Opcja niższego bit rate’u dla wideo 8K RAW
- Opcja niższego bit rate’u dla wideo dla wszystkich trybów wideo IPB
- Opcja nagrywania w 119.88 kl./s w Full HD (1080p)
These updates will be available free of charge from the Canon Europe support website in the future. Firmware updates for the EOS R6 are also currently in development, including the fixes found in EOS R5 version 1.1.0 firmware.
Aktualizacje będą dostępne bezpłatnie na stronie pomocy technicznej Canon Europe. Aktualizacje oprogramowania dla aparatu EOS R6 są również obecnie opracowywane i obejmują usprawnienia także względem oprogramowania w wersji 1.1.0 dla EOS R5.
Więcej informacji na temat EOS R5 oraz najnowsze aktualizacje dostępne są:
https://www.canon.pl/support/consumer_products/products/cameras/digital_slr/eos-r5.html
[i]EOS R5 firmware 1.1.0 – Pełna lista aktualizacji:
$11. [Overheat control: on / Kontrola przegrzewania: włączone] – powiadomienie jest wyświetlane podczas korzystania z zewnętrznego monitora/rekordera via HDMI.
$12. Usprawniono działanie stabilizacji optycznej w wybranych obiektywach RF podczas korzystania z trybu filmowego.
$13. Poprawiono błąd związany z wyświetlaniem opcji „Slow Synchro” (dotyczy menu w języku angielskim).
$14. Poprawiono błąd w pisowni opcji ustawień łączności (dotyczy menu w języku koreańskim).
$15. Poprawiono wydajność transmisji danych via FTP.
$16. Poprawiono zjawisko nieco opóźnionego odczytu kart pamięci (dotyczyło wybranych kart CFexpress).
$17. Poprawiono dokładność wyświetlanego czasu nagrywania podczas serii krótkich ujęć (gdy aparat jest często wyłączany/włączany); dotyczy nagrywania w temperaturze pokojowej.
$18. Poprawiono dokładność wyświetlanego czasu nagrywania w sytuacjach, gdy data/godzina/strefa czasowa nie były ustawione prawidłowo.
Festiwal fotoreportażu Visa pour l’Image 2020
- Szczegóły
- Administrator
- Kategoria: Aktualności
- Odsłony: 3589
Już po raz 31. Canon jest oficjalnym partnerem międzynarodowego festiwalu fotografii reportażowej – Visa pour l’image. Odbywające się w dniach 29 sierpnia – 5 września 2020 wydarzenie skupia liczne inicjatywy poświęcone tej dziedzinie fotografii – od warsztatów studenckich przez wystawy po spotkania z profesjonalistami. Jak co roku podczas festiwalu, Canon patronuje również konkursom wspierającym młodych twórców w realizacji ich ambitnych projektów fotograficzno-filmowych – Canon Female Photojournalist Grant, Canon Student Development Programme oraz Canon Video Grant. W tym roku, ze względu na obostrzenia związane z zachowaniem społecznego dystansu, część wystaw festiwalowych odbędzie się stacjonarnie we francuskim Perpignan, część zaś – tak jak spotkania autorskie, przegląd portfolio, wybrane screeningi czy gala laureatów – odbędą się wirtualnie w ramach spotkań online.
Opowiadanie historii obrazem
W tym roku rusza już czwarta edycja Programu Studenckiego Canon, skierowanego do osób chcących rozwijać swój warsztat właśnie w dziedzinie fotografii reportażowej. Trwający od 1 do 5 września – po raz pierwszy w formie cyfrowej – cykl spotkań z udziałem ponad 220 studentów z Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki ma na celu podniesienie ich umiejętności i rozwój warsztatu poprzez kontakt z mentorami – zawodowymi fotoreporterami, dziennikarzami i przedstawicielami agencji fotograficznych. W przygotowanej przez organizatorów serii webinarów i przeglądów portfolio udział weźmie aż 24 profesjonalnych fotografów, w tym ambasadorowie Canon, m.in. Muhammed Muheisen, Aïda Muluneh i Magnus Wennman. Wśród prowadzących będą też znani fotoedytorzy i kuratorowie poszczególnych sesji – Sarah Leen, Kathy Ryan, Monica Allende, Nicolas Jimenez, Olivier Laurent, Whitney Richardson, Lekgetho Makola, Ekow Eshun i Bonnie Briant. Na zakończenie, wybrane prace studentów zostaną umieszczone w limitowanej książce fotograficznej, która zostanie opublikowana jeszcze w tym roku.
Z nadzieją w przyszłość
Również od 1 września, w ramach Programu Studenckiego Canon, dla wszystkich akredytowanych uczestników festiwalu prowadzone będą otwarte wykłady online poświęcone fotografii. Prowadzone przez światowej sławy fotografów spotkania dotyczyć będą wyzwań, przed którymi stoi fotografia prasowa, ale z naciskiem na zmiany społeczne, jakie zachodzą na naszych oczach. Pierwszą prelekcję wygłosi były stypendysta Guggenheima, Jason Eskenazi, na temat „Revisiting the Americans”. Kolejnymi mówcami będą m.in. założyciel Visa pour l'Image Jean-François Leroy, Gaia Tripoli z The New York Times, legendarny fotograf Sebastião Salgado i jeden z najbardziej wpływowych fotografów muzycznych i portretowych oraz reżyser filmowy Anton Corbijn. Podczas dyskusji panelowej poruszony zostanie również temat sytuacji czarnoskórych fotografów i fotoreporterów oraz, reprezentujących mniejszości, młodych, utalentowanych fotografów – wszystko w kontekście wyzwań, z jakimi borykają się zarówno doświadczeni przedstawiciele branży, jak i reprezentanci młodego pokolenia twórców, chcący przebić się ze swoimi projektami do szerszej publiczności.
Fotoreportaż jest kobietą
W tym roku mija również 20. rocznica stypendium w ramach Female Photojournalist Grant przyznanego przez Canon i Visa pour l’Image, w uznaniu za wybitne osiągnięcia i wkład w rozwój fotoreportażu kobiecego. Tegoroczna laureatka, turecka fotografka Sabiha Çimen, otrzyma grant w wysokości 8 000 euro na realizację projektu „Hafiz: Guardians of the Qur'an”. To projekt poświęcony 1500-letniej muzułmańskiej tradycji, w której młode (8-17-letnie) dziewczynki od wczesnych lat szkolnych uczą się na pamięć 6236 wersetów świętej księgi Koranu, za co nadawany jest im honorowy tytuł „Hafiz” (z arab. Opiekun, Strzegący, Zachowujący w pamięci).
W ramach sekcji poświęconej kobietom w fotoreportażu, swój wykład będzie miała również ubiegłoroczna laureatka stypendium Canon Female Photojournalist Grant i członkini Agencji Fotograficznej VII – Anush Babajanyan. Zdjęcia ze swojego projektu „A Troubled Home” będzie prezentować zarówno w formie wystawy w Couvent des Minimes w Perpignan (w całości wyprodukowanej przez Canon), jak również w formie online. Bohaterami projektu Anush są wielodzietne rodziny Ormian z południowego Kaukazu, w którym rząd aktywnie wspiera wzrost populacji tej grupy etnicznej. Punktem wyjścia całego projektu Anush był wybuch Wojny Czterodniowej w 2016 r. i nietypowe zjawisko wzrostu populacji Ormiańskich rodzin w regionie.
Inauguracyjny grant wideo firmy Canon
Tegoroczna edycja Visa pour l'Image 2020 to także premierowy pokaz zwycięskiego projektu w ramach kategorii Canon Video Grant. Laureatem nagrody został francusko-szwajcarski fotograf, filmowiec i dziennikarz śledczy Michaël Zumstein. Za zwycięski projekt otrzyma on grant w wysokości 8 000 euro oraz długoterminowe wypożyczenie sprzętu filmowego Canon do realizacji kolejnego krótkometrażowego dokumentu „Bangui la coquette” na temat kulisów wyborów Miss Republiki Środkowoafrykańskiej. Premiera filmu odbędzie się podczas przyszłorocznej edycji festiwalu w 2021 roku.
Wystawa poświęcona pandemii
Praca zbiorowa The Pandemic – prezentująca zdjęcia fotografów z całego świata – dokumentuje największą globalną pandemię czasów nowożytnych i najważniejszy medialny temat roku – COVID-19. Wystawa zbiorowa, która obejmować będzie m.in. znane z przejmującego reportażu Fabio Bucciarellego dla The New York Times intymne zdjęcia z ogarniętych pandemią Włoch, odbędzie się w Couvent des Minimes w Perpignan oraz w formie spotkania online, za pośrednictwem Canon Digital Lounge.
Więcej informacji na temat inicjatyw Canon podczas Visa pour I’Image:
www.canon.pl/pro/events/visa-pour-l-image