Menu wortalu
JESTEM Z POWROTEM. Nowa promocja Nikon cashback
- Szczegóły
- Mirek
- Kategoria: Newsletter
- Odsłony: 2317
Firma Nikon Polska rozpoczęła nową promocję konsumencką JESTEM Z POWROTEM. Klienci, którzy dokonają zakupu jednego z wybranych modeli aparatów kompaktowych COOLPIX, Nikon 1 oraz lustrzanek cyfrowych Nikon dedykowanych dla fotoamatorów otrzymają zwrot nawet do 400 zł brutto. Promocja trwa od 24 maja do 31 sierpnia 2014 r.
Promocją JESTEM Z POWROTEM objęte są aparaty kompaktowe: Nikon COOLPIX A, COOLPIX S810c, COOLPIX P340, COOLPIX P600, COOLPIX P530, COOLPIX S9700, COOLPIX AW120, COOLPIX L830, COOLPIX L330, COOLPIX S9600; lustrzanki cyfrowe: Nikon D3300, Nikon D5300, Nikon D7100 oraz wszystkie aparaty z serii Nikon 1.
Osobom, które zdecydują się nabyć jeden z promocyjnych aparatów firma Nikon, w zależności od modelu, zwróci koszt zakupu od 80 zł brutto do 400 zł brutto. Regulamin promocji dostępny jest na stronie www.nikon.pl/promocje.
W celu uzyskania zwrotu, należy poprawnie wypełnić kupon, który znajduje się w opakowaniach produktów objętych promocją oraz wysłać go na adres Walk Promotion Sp. z o.o., ul. Foksal 18, 00-372 Warszawa, z dopiskiem „NIKON CASHBACK”. Dodatkowo, do kuponu należy dołączyć kopię paragonu lub faktury VAT dokumentującej zakup aparatu, kopię wypełnionej i podstemplowanej karty gwarancyjnej oraz wycięty z pudełka fragment zawierający kod kreskowy EAN wraz ze wszystkimi numerami seryjnymi.
Promocja prowadzona jest na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej od 24 maja do 31 sierpnia 2014 r. Dodatkowe informacje na temat promocji dostępne są na stronie www.nikon.pl/promocje. Akcję promocyjną wspiera kampania reklamowa online.
Za organizację promocji odpowiada agencja WALK Promotion. Kreacje przygotowała agencja WALK Creative. Planowanie oraz zakup mediów powierzono domowi mediowemu Maxus.
Amazon opatentował ustawienie lamp studyjnych
- Szczegóły
- Mirek
- Kategoria: Newsletter
- Odsłony: 2929
Amerykańska firma Amazon Technologies opatentowała układu oświetlenia studyjnego. Zdarzenie opatentowania ustawienia lamp jest wyjatkowe i po raz pierwszy w historii. Typowy układ oświetlenia, przy fotografii produktowej, z wykorzystaniem cykloramy, podestu i lamp świecących na tło. Zdjęcia powinny być robione obiektywem 85 mm, przysłonie f/5,6 przy czułości ISO 320, a lampy powinny świecić z temperaturą 3200 K.
Publikacja patentu: http://pdfpiw.uspto.gov/.piw?PageNum=0&docid=08676045&IDKey=E46B82B48504%0D%0A&HomeUrl=http%3A%2F%2Fpdfpiw.uspto.gov%2F
,,Zawirowania pustki'' - nowa wystawa w Muzeum Historii Fotografii w Krakowie
- Szczegóły
- Mirek
- Kategoria: Newsletter
- Odsłony: 3286
Muzeum Historii Fotografii zaprasza na wystawę, prezentującą prace pionierów japońskiej fotografii. Wśród autorów są między innymi Kimbei Kusakabe, Kazumasa Ogawa i Adolfo Farsari. Piękne kolorowane ręcznie fotografie albuminowe, przedstawiające pejzaże, sceny rodzajowe oraz portrety, pochodzą z powstałego pod koniec XIX wieku pamiątkowego albumu znajdującego się obecnie w zbiorach Muzeum Historii Fotografii w Krakowie.
Zdjęcia te dają nie tylko możliwość poznania realiów życia w przełomowym dla Japonii momencie historycznym, ale także stają się punktem wyjścia do refleksji nad różnicami kulturowymi i wiążącym się z nimi pojęciem „egzotyki”. Powstałe pod koniec XIX wieku fotografie są doskonałym przykładem mieszania się wpływów Wschodu i Zachodu. Łączą się w nich elementy typowe dla tradycyjnego japońskiego obrazowania z elementami kompozycyjnymi znanymi z praktyki europejskiej. Przy uważnym przeglądaniu zdjęć, wśród wizerunków malowniczych zatok zauważa się stocznię w Nagasaki oraz nowoczesny port w Jokohamie pomiędzy zdjęciami tradycyjnych ogrodów japońskich widok Tokio z pierwszym „drapaczem chmur” Ryounkaku.
Autor nieznany, Osanbashi Pirs w Jokohamie, po 1894 r.
Jokohama to miasto na wyspie Honsiu powstałe w 1858 r. z połączenia wiosek Jokohama i Kanagawa. Jeden z pierwszych portów otwartych dla obcych jednostek. Fotografia przedstawia widok na symbol Jokohamy – Osanbashi Pirs (pirs to budowla portowa o charakterze hydrotechnicznym zaopatrzona w urządzenia cumownicze) zwany dawniej Yokohama Harbour Pier. Ukończony w 1894 r. miał 19 m szerokości i 730 m długości. Po lewej widoczny budynek Departamentu Nadzoru Celnego.
Autor nieznany, góra Fuji od strony jeziora Ashi (Ashi-no-ko), koniec XIX w.
Fotografie pochodzą z okresu Meiji (1868-1912), czasu otwarcia Japonii na Zachód. Japonia tego okresu, korzystając z wzorów zachodnich, modernizowała się intensywnie. Przeprowadzono reformy ustrojowe, ekonomiczne i społeczne. Fotografia, której wynalezienie ogłoszono w 1839 r., szybko zyskiwała rzesze zwolenników i stawała się ważnym narzędziem służącym do dokumentowania widoków świata. W Japonii pojawiła się już w latach 50., jednak dopiero z przybyciem obcokrajowców łączy się jej spektakularny rozwój.
W drugiej połowie XIX w. Japończycy zaczęli podróżować po świecie, a do Japonii przybywali liczni obcokrajowcy. „Stara Japonia” szybko odchodziła w przeszłość. Zmieniało się życie Japończyków, ich zwyczaje, ubiór; kraj przeobrażał się z rolniczego w wysoko uprzemysłowiony. Można uznać, że omawiany album jest jednym z ostatnich zapisów odchodzącej epoki. Widoki nieskalanej natury, świątyń ukrytych wśród zieleni i niskiej zabudowy mieszkalnej w niedługim czasie zostaną zmiecione przez tsunami cywilizacji..
Honorowy patronat nad wystawą „Zawirowania pustki" objęli: Ambasador Japonii w Polsce Pan Makoto Yamanaka, Prezydent Miasta Krakowa Pan Jacek Majchrowski oraz Marszałek Województwa Małopolskiego Pan Marek Sowa. Patronat medialny objęła Telewizja Polska Kraków oraz Dziennik Polski. Sponsorzy wystawy to Miejskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej SA oraz Sklep Japoński w Muzeum Manggha. Wystawę dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Monika Kozień, kurator wystawy
Zawirowania pustki (wystawa w ramach cyklu Klucz do magazynu)
24.04. - 28.07.2013
MUZEUM HISTORII FOTOGRAFII w Krakowie przy ul. Józefitów 16
Kurator wystawy: Monika Kozień
Aranżacja: Teren Prywatny (Anna Grzywa, Marcin Przybyłko)
Katalog towarzyszący wystawie:
Zawirowania pustki – z serii: Klucz do magazynu
opracowanie i redakcja: Monika Kozień
Tłumaczenie: Anna Mirosławska-Olszewska
Projekt graficzny: Creator s. c.
MUZEUM HISTORII FOTOGRAFII im. Walerego Rzewuskiego w Krakowie
ul. Józefitów 16, 30-045 Kraków
Godziny otwarcia: środa - piątek 11.00 – 18.00, sobota - niedziela 10.00 – 15.30
Wstęp na wystawę czasową Zawirowania pustki– w cenie biletu do Galerii
Ceny biletów: bilet normalny 8 PLN, bilet ulgowy 5 PLN, bilet grupowy / rodzinny 3 PLN/os (grupy od 3 do 25 osób)
www.mhf.krakow.pl
Easy Rider - portet zrobiony w drodze
- Szczegóły
- Mirek
- Kategoria: Newsletter
- Odsłony: 2992
4 kwietnia rozpoczęło się kolejne zadanie ogólnopolskiego konkursu fotograficznego 7LIVES of fineLIFE – „Portret zrobiony w drodze”. Nagrodą główną jest trzyletnie stypendium w Warszawskiej Szkole Filmowej na Wydziale Fotografii, a dodatkowo każde z siedmiu zadań jest premiowane nagrodami rzeczowymi. Przez kolejne dwa tygodnie inspiracją dla uczestników będzie klasyk kina drogi „Easy Rider”
Temat zadania wyjaśnia przewodnicząca jury, redaktor naczelna magazynu fineLIFE.pl, Lidia Popiel: Każdego dnia odbywamy podróż. Dalszą lub krótszą. Może to być wyprawa życia, może wycieczka do sąsiedniej miejscowości, może skok na drugą stronę ulicy. Na swojej drodze spotykamy ludzi, którzy sprawiają, że sięgamy po aparat. Portret spotkanej osoby, znajomej, nieznajomej, która nas zaczarowała, która wie lub nie wie o naszym istnieniu. Może zostanie z nami na całe życie? Tym razem czekamy na portrety zrobione w drodze, z dopisaną przez was historią, podpisem, który powie nam więcej niż prawdziwe imię i nazwisko bohatera. Co was skłoniło? Skąd pojawił się ten impuls, by podnieść aparat i zrobić zdjęcie?
Tak jak wszystkie zadania 7LIVES to również czerpie swoje źródło z klasyki – „Easy Rider” Dennisa Hoppera, to zdecydowanie najważniejszy w historii film drogi. To wspaniała historia o odwiecznym pragnieniu wolności i życia w harmonii ze światem. Życia w zgodzie, nie z absurdalnymi społecznymi normami i zasadami, a z własną duszą. Easy Rider to także świetny portret Ameryki lat 60-tych. Czekamy na wasze portrety i opisy kondycji człowieka drugiej dekady XXI wieku
Prace będą oceniane przez jury w składzie: Lidia Popiel, Bogusław Linda, Jacek Poremba i Piotr Welc.
W marcu uczestnicy konkursu zmierzyli się z trzecim zadaniem: „Mikrokosmos – wszystkie rzeczy małe i duże”. Wyróżnienie główne oraz drukarkę HP otrzymał Ireneusz Mazur. Najlepsze prace można oglądać na łamach magazynu fineLIFE.
Miejscem składania prac konkursu organizowanego przez magazyn dobrego życia fineLIFE.pl i Warszawską Szkołę Filmową jest tablica magazynu fineLIFE na Facebooku, dzięki czemu przebieg zmagań będą mogli śledzić nie tylko organizatorzy, ale także uczestnicy i czytelnicy serwisu.